نشست مشترک رؤسای پارک‌های فناوری و مدیران مراکز رشد

پنجره ایرانیان: مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، اهداف برگزاری چهاردهمین نشست مشترک رؤسای پارک‌های علم و فناوری و مدیران مراکز رشد کشور را که در روزهای 12 و 13 اسفندماه در پارک زیست فناوری خلیج فارس (قشم) برگزار می‌شود، تشریح کرد.
  • چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت 9:34

به گزارش ایسنا، دکتر خسرو پیری، تعامل و هم فکری مدیران پارک‌های علم و فناوری و مدیران مراکز رشد کشور و هم‌افزایی بیشتر بین تصمیم‌گیران رؤسای پارک‌های علم و فناوری و مدیران مراکز رشد کشور و تبادل نظر با مسؤولان وزارت علوم، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی را از اهداف برگزاری این نشست اعلام کرد.

وی ابراز امیدواری کرد شرکت کنندگان در این نشست بتوانند در خصوص تسهیل قوانین بیمه، مالیات، گمرگ، کمبود بودجه و نحوه استقرار شرکت‌های خارجی در پارک‌های علم و فناوری داخل کشور تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، حمایت‌های مالی، تامین بودجه برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و همچنین حمایت مالی از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور را از جمله برنامه‌های وزارت علوم برای رفع موانع موجود و ارتقای جایگاه پارک‌های علم و فناوری اعلام کرد.

دکتر پیری گفت: در مقایسه با پارک‌های علم و فناوری جهان، پارک‌های علم و فناوری ایران از نظر کمی در سطح مناسبی هستند؛ ولی از نظر کیفی در حال رشد سریع هستیم و با حمایت دولت تدبیر و امید از تبدیل علم به ثروت و فراهم کردن بسترهای آن در دانشگاه‌ها، حرکت به سوی دانشگاه‌های کارآفرین و طراحی برنامه‌های عملیاتی مطابق با برنامه ششم توسعه کشور و اقتصاد مقاومتی، شاهد رشد روزافزون پارک‌های علم و فناوری باشیم.


ثبت نظر

ارسال