بازار مسکن در حال خروج از رکود

پنجره ایرانیان: وزیر راه و شهرسازی گفت، میزان معاملات مسکن در دو ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال 11 درصد افزایش داشته است؛ این آمار نشان می‎دهد بازار مسکن به تدریج در حال خروج از رکود است.
  • پنجشنبه 1 بهمن 1394 ساعت 9:52

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی این مطلب را در حاشیه مراسم هفتاد و هفتمین سالگرد تاسیس بانک مسکن در جمع خبرنگاران گفت و افزود: برای افزایش قدرت تسهیلات‎دهی بانک مسکن، 50 هزار میلیارد ریال به سرمایه بانک مسکن اضافه می‎شود تا قدرت تسهیلات دهی بانک 2.5 برابر افزایش یابد.

وی گفت: با افزایش قدرت مالی بانک مسکن، بدون اتکا به منابع مالی بانک مرکزی، این بانک می‎تواند به گونه مناسبی در بخش‎های مسکن، ساختمان، حمل و نقل، تامین زیرساخت‎های مورد نیاز سکونت‎گاه‎ها، بافت‎های فرسوده شهری و شهرهای جدید، ایفای نقش کند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه درباره نتایج لغو تحریم‎ها نیز گفت: با لغو تحریم‎ها برنامه دولت برای نوسازی صنعت بانکی در دست اقدام قرار می‎گیرد تا بتوانیم شاهد کاهش نرخ سود تسهیلات نظام بانکی در بخش‎های مختلف اقتصادی کشور باشیم.

آخوندی خاطرنشان ساخت: نرخ سود تسهیلات یک بحث عمومی در اقتصاد است اما تلاش کرده‎ایم نرخ سود تسهیلات صندوق‎های پس انداز مسکن را 14 درصد تعیین کنیم که پایین‎ترین نرخ سود تسهیلات در نظام بانکی کشور است.


ثبت نظر

ارسال