وقتی ظاهر ساختمان بر استاندارد اولویت دارد

پنجره ایرانیان: کارشناسان معتقدند که ساختمان باید زیر نظر متخصصان ساخته شود و تنها به ظواهر آن توجه نشود اما این موضوع به فراموشی سپرده شده است.
  • دوشنبه 30 آذر 1394 ساعت 10:53

به گزارش پنجره ایرانیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسن فلاح کارشناس مسکن گفت: در ساختمان‏ سازی این موضوع عرف شده هر شخص که توانایی مالی داشته باشد بدون درنظر گرفتن استانداردهای ساخت‏ و ساز وارد این مقوله شود.

وی افزود: در مقابل این هم هزینه‌ای که انجام می‌شود تنها چند درصد مربوط به مهندس ناظر است و در نتیجه تلاش زیادی در راستای استانداردها انجام نمی‌دهد و کنترل  جدی هم در این خصوص صورت نمی‌گیرد. فلاح کاهش عمر ساختمان‌ها را بی‏ تاثیر با عدم رسیدگی‌ها نداست و افزود: معمولا ساختمان‌هایی که به صورت انبوه ساخته می‌شود این نظارت‌ها را هم کمتر به خود می‌بینند.

کیوان شادمان کارشناس مسکن هم در ادامه گفت: ساختمان‌ها مدرن شده است اما تکنولوژی ساخت با آن هماهنگ نبوده است و سبک سنتی همچنان ادامه دارد. وی تصریح کرد: در گذشته دیوارها 60 الی 70 سانتیمتر بود، اما امروزه به این شکل نیست و این درحالی است که می‌توان با 2 سانتی متر ایزولاسیون این 60 الی 70 سانتیمتر را  جبران کرد.

شادمان در پایان گفت: ساختمان‌ها می‌بایست زیر نظر متخصصان ساخته شود و تنها به ظواهر آن توجه نشود اما رسیدگی‌ به این موضوع به باد فراموشی سپرده شده است.


ثبت نظر

ارسال