رئیس انبوه‏ سازان استان تهران:

وام 60 میلیون تومانی مسکن، ارزان نیست

پنجره ایرانیان: رئیس انبوه سازان استان تهران با اشاره به هزینه 10 میلیون تومانی خرید اوراق وام 60 میلیون تومانی و سود 18.5 درصد اقساط این وام، گفت: تسهیلات 60 میلیون تومانی وام ارزان قیمتی نیست، اما دسترسی به آن روان و اسان است.
  • شنبه 28 آذر 1394 ساعت 11:42

به گزارش ایلنا، حسن محتشم با بیان اینکه تسهیلات 60 میلیون تومانی اوراق سپرده ممتاز با ایده ‏آل ‏هایی که بتواند تحرکی در بازار ایجاد کند، فاصله بسیار زیادی دارد،‌ اظهار کرد: ‌این وام برای اقشاری تاثیرگذار است که به تکمیل هزینه خرید مسکن در مدت زمان کوتاه و بدون پس ‏انداز کردن، نیاز دارند.

وی با تاکید بر اینکه در همه جای دنیا حتی پول ‏های گران و غیر رسمی نیز متقاضی قابل توجهی دارد، ادامه داد: حتی پول ‏های غیر رسمی گرانی که در بازارهای مختلف با بهره‏ های غیرعادی و غیرمتعارف دست به دست می‏ شوند، هم مشتری و متقاضی زیادی دارد؛ حال اینکه بانک مسکن فرصتی را فراهم کرده است که متقاضیان بدون سپرده‏ گذاری به این تسهیلات دسترسی داشته باشند، اما این فرصت جذابی برای بازار مسکن محسوب نمی‏ شود.

رئیس انبوه سازان استان تهران افزود: فرصت‏ هایی که در حال حاضر برای بازار مسکن ایجاد شده مانند وام 60 میلیون تومانی اوراق سپرده ممتاز و وام 80 میلیون تومانی صندوق پس‏ انداز یکم فرصت‏ های بسیار محدودی هستند که با وجود رکود موجود کارایی چندانی ندارند.

محتشم با بیان اینکه این فرصت ‏ها نمی ‏تواند چشم اندازی از رونق  بازار مسکن را نشان دهد، اظهار کرد: واقعیت این است که وام 60 میلیون تومانی ‌به هیچ عنوان حمایتی نیست، اما شرایط روانی برای دستیابی آن فراهم شده است.

وی ادامه داد: مشتریان به‏ راحتی می‏ توانند این اوراق را از فرابورس خریداری کنند، اما واقعیت این است که این تسهیلات،‌ تسهیلات ارزان قیمتی نیست و فرقی با سایر تسهیلات بانک ‏ها ندارد و در واقع متقاضی سود بانکی را یکجا با خرید اوراق می‏ پردازد.

 رئیس انبوه سازان استان تهران با اشاره به احتمال افزایش قیمت اوراق سپرده ممتاز گفت: تعداد این اوراق محدود است و براساس رسوب پول‏ های سپرده ‏گذاران بانکی،‌ منتشر می ‏شوند. بنابراین  با توجه به این محدود بودن اوراق احتمال افزایش قیمت‏ ها وجود دارد.


ثبت نظر

ارسال