اتحادیه ‏های صنفی تجمیع می‏ شوند

پنجره ایرانیان: رئیس سازمان صنعت و معدن تجارت استان تهران تجمیع و ساماندهی اتحادیه های صنفی را از اولویت ‏های کاری برشمرد و گفت: تعداد زیادی اتحادیه وجود دارد و شرایط ایجاب می ‏کند که ساماندهی شوند تا مدیریت آنها آسان تر شود.
  • یکشنبه 8 آذر 1394 ساعت 9:54

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مس فروش، رئیس سازمان صنعت و معدن تجارت استان تهران در همایش تجلیل از صادر کنندگان برتر استان تهران، ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: ساماندهی صنوف تولید و توزیعی و خدماتی و استقرار نظام بازرسی نوین که هنوز به صورت جامع مستقر نشده، از دیگر اولویت های دیگر این سازمان است. وی ادامه داد: ارتقای سطح خدمات واحدهای صنفی به مشتریان و ناامن کردن فضای قاچاق نیز باید با جدیت و بدون اهمال پیگیری شود.

رئیس سازمان صنعت و معدن تجارت استان تهران در بخش‏ های دیگری از سخنان خود با اشاره به سهم 20 درصد این استان از ارزش افزوده در بخش صنعت و معدن و تجارت گفت: استان تهران دارای سهم بیش از 21 درصدی در بخش اشتغال است و 21 شهرک صنعتی در این استان در حال فعالیت هستند. همچنین 50 درصد ثبت سفارش واردات در استان تهران صورت می ‏گیرد و 71 درصداز ارزش واردات متعلق به این استان است.

 وی افزود: در سال 93 نیز 24 درصد صادرات کل کشور به ارزش 12.5 میلیارد دلار از این استان صورت گرفت که 8 میلیارد آن مربوط به صادرات کالا و 4.5 میلیارد دلار آن مربوط به صادرات خدمات بود. وی با اشاره به اینکه 54 درصد صادر کنندگان ملی از استان تهران بودند، گفت: اقدامات حمایتی مانند اعزام و پذیرش هیات‏ های تجاری و برگزاری نمایشگاه‏ های ملی و بین ‏المللی شرکت در همایش جذب سرمایه‏ گذاری از اقدامات انجام شده در جهت توسعه صادرات است.

وی در ادامه صحبت‏ های خود به این نکته اشاره کرد که طبق سیاست ‏های تدبیر و امید رفع موانع تولید، توسعه، اشتغال و توسعه صادرات غیرنفتی از اولویت ‏های این دولت است. وی با اشاره به اینکه ایجاد واحدهای صنعتی در شعاع 120 کیلومتری استان تهران ممنوع است، گفت: در چندسال گذشته در یک مقطع زمانی مجوز تاسیس واحدهای صنعتی در این محدوده داده شد و در همین مدت واحدهای زیادی در این محدوده مستقر شدند.

وی به اخذ مصوبه کمیسیون زیربنایی دولت اشاره کرد و گفت: با اخذ این مصوبه تحت شرایط خاصی امکان استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری صرفا در شهرک‏ های صنعتی داده شده است و البته ابلاغ رسمی دولت هنوز صورت نگرفته اما به ‏زودی این موضوع اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت و معدن تجارت استان تهران ادامه داد: با ابلاغ این مصوبه ما مکلف به ساماندهی واحدهای صنعتی اطراف تهران هستیم تا با ارائه امکانات و تسهیلات این واحدها در شهرک‏ های صنعتی مستقر شوند. وی ادامه داد: در شرایط جدید 12 گروه اصلی و هزار و 100 زیرگروه می ‏توانند در شهرک‏ های صنعتی در شعاع 120 کیلومتری استان تهران مستقر شوند که از جمله این گروه ‏ها می‏ توان به فناوری ‏های زیستی، اپتیک، برق و الکترونیک داروهای پزشکی و هوافضا و انرژهای نو و تجدید پذیر را نام برد که در این راستا هر سرمایه‏ گذار با هر سلیقه ‏ای می ‏تواند در بخش مورد نظر خود سرمایه‏ گذاری کنند. 


ثبت نظر

ارسال