ابهام در مجوز مجتمع مسکونی در حریم دارآباد

پنجره ایرانیان: رئس کمیته عمران شورای شهر تهران از مصوبه کمیسیون ماده 5 برای ساخت و ساز گسترده در حریم رود دره دارآباد گلایه کرد.
  • شنبه 30 آبان 1394 ساعت 10:31

به گزارش معماری نیوز قبال شاکری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه دویست و هشتم شورای شهر با انتقاد از تزریق یک میلیارد دلار بودجه توسط بانک مرکزی برای خرید خودرو گفت: این 1000 میلیارد دلار دقیقا مبلغی است که ما برای تکمیل پروژه‌های حمل و نقل به آن نیاز داشتیم.

وی با بیان اینکه باید با توجه به میزان پیش‌فروش خودروها معابر دو برابر شود، گفت: حالا باید برای این خودروهای چینی پارکینگ پیدا کنیم و جای سوال است که مدیریت یکپارچه شهری کجاست و بر چه اساسی بانک مرکزی این تصمیم را گرفته است؟

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در مورد تغییر کاربری اراضی محدوده دارآباد نیز افزود: در محدوده حریم کیفی دارآباد در خرگوش‌دره قطعه زمین بزرگی وجود دارد که مالکان از کمیسیون ماده 5 مجوز ساخت و ساز گرفته‌اند، اما این اقدام دقیقا کنار رود دره است و 60 درصد این ساختمان‌هایی که قرار است ساخته شود، در حریم کیفی رودخانه قرار دارد.

شاکری با بیان اینکه مسئولان ساخت و ساز این زمین مجوز ساخت مجتمع تجاری، مسکونی، آموزشی و... را دریافت کرده‌اند، گفت: با شهرداری منطقه یک و در مجموع شهرداری کاری نداریم، چراکه مصوبه کمیسیون ماده 5 در مورد این ساخت و ساز را رئیس شورای شهر و کارشناس محیط زیست امضاء نکرده‌اند؛ اما باید تمهیداتی اندیشیده شود که از این باقیمانده فضای سبز حفاظت شود.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری منطقه یک تابلوی هشداری را در این ناحیه نصب کرده است، گفت: خواستار آن هستیم که مصوبه کمیسیون ماده 5 در این خصوص لغو شود و حتی با خبر هستیم که فشارهای زیادی وجود دارد که دستور نقشه صادر شود، اما شهرداری منطقه یک تاکنون مقاومت کرده و حتی وقتی ما این مساله را رسانه‌ای کردیم، تبلیغات فروش این زمین را منتشر کرده‌اند.


ثبت نظر

ارسال