عضو کمیسیون عمران مجلس:

بسیاری از واحدهای تولیدی آماده آغاز فعالیت با "حداقل نقدینگی" هستند

پنجره ایرانیان: عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که ای کاش دولت پرداخت تسهیلات به خودروسازان را در حوزه مسکن انجام دهد، گفت: اگر این‌گونه نشود آن وقت مردم شک می‌کنند که اهداف دیگر یا منافع شخصی وجود دارد.
  • چهارشنبه 27 آبان 1394 ساعت 9:35

به گزارش تسنیم، علی‌نعمت چهاردولی افزود: واقعیت امر این است که در رکود جامعه و شرایط موجود اقتصادی، خیلی از واحدهای تولیدی کشور آماده آغاز فعالیت با "حداقل نقدینگی" هستند. وی با تاکید بر این‌که در صورت تامین نقدینگی این واحدها به‌طور حتم اقتصاد تکان می‌خورد به پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی برای خرید خودرو اشاره و تصریح کرد: اگر به جای تسهیلاتی که برای خرید خودرو اعطا شد، دولت در دو بخش سرما‌یه گذاری می‌کرد بسیاری از مشکلات اقتصاد کشور برطرف می‌شد.

وی با بیان این‌که یکی از این بخش‌ها مسکن است، افزود: با فعال شدن مسکن حداقل 70 صنعت وابسته فعال می‌شوند و رونق اقتصادی به کشور بازمی‌گشت. وی با بیان این‌که "ای کاش دولت این کار را در حوزه مسکن انجام می‌داد"، گفت: بخش دوم نیز حوزه صنعت و تولید است، اگر دولت نمونه وامی را که به خودروسازان داد یعنی با همین شرایط و نرخ سود را در اختیار قرار می‌داد به‌طور میانگین 5 تا 10 فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: اگر اتفاقی که برای خودروسازان ــ اعطای وام 25 میلیونی ــ افتاد، برای بخش‌های مهم اقتصاد یعنی مسکن و تولید روی دهد، مردم به این باور می‌رسند که دولت به‌دنبال خروج اقتصاد از رکود است، اما اگر این‌گونه نشود آن وقت مردم شک می‌کنند که اهداف دیگر یا منافع شخصی وجود دارد. چهاردولی یادآور شد: بهترین راهکار برای خروج اقتصاد از رکود پرداخت تسهیلات به دو بخش مسکن و تولید است.


ثبت نظر

ارسال