رئیس سازمان نظام کاردانی استان تهران:

مجازات متخلفان ساخت‌ و ساز را بیشترش کنید

پنجره ایرانیان: به گفته رئیس سازمان نظام کاردانی استان تهران، میزان مجازات متخلفان ساخت‌ و‌ ساز کافی نیست و باید افزایش پیدا کند.
  • سه شنبه 28 مهر 1394 ساعت 10:1

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی موذن درباره اهمیت اخلاق حرفه‌ای در نظام مهندسی و سایر حرفه‌ها افزود: اخلاق‌مداری در سطح جامعه به صورت کلان و در حرفه‌ها و صنوف به صورت ویژه اهمیت دارد.

موذن گفت: شاید بخشی از مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد به این مساله برمی‌گردد که مجازات متخلفان ساخت‏ و ساز به اندازه‌ای که باید باشد نیست و به نظر می‌رسد افزایش میزان مجازات، پیگیری و اجرای آن می‌تواند در کاهش تخلفات موثر افتد.

رئیس نظام کاردانی استان تهران افزود: تصمیم مسئولان ارشد تاثیرگذارتر و مهم‌تر از سایر زیرمجموعه‌های خود است و نقش آنها باید بسیار بیشتر از سایرین مورد توجه قرار بگیرد. موذن گفت: نحوه صحیح و دقیق پیگیری و اجرای قوانین و ‌آیین‌نامه‌ها می‌تواند به نهادینه شدن اخلاق حرفه‌ای منجر شود. وی تاکید کرد: پیش‌نیاز رعایت اخلاق در جوامع مهندسی و کاردانی رعایت عدالت در مورد فعالیت‌های این حوزه‌هاست در غیر این صورت همراهی جامعه با مهندسان و کاردانان کاهش می‌یاید.

رئیس نظام کاردانی استان تهران اظهار داشت: در سطح کلان عدالتی در واگذاری طرح‏ ها به مهندسان و کاردان‌ها وجود ندارد و این در حالی است که در قانون نظام مهندسی و برای اجرای طرح‏‌های ساختمانی دو سازمان نظام کاردانی و نظام مهندسی در کنار یکدیگر دیده شده‌ است. موذن گفت: در حال حاضر حداکثر میزان مجازات متخلفان لغو پروانه فعالیت به مدت 6 ماه تا یک سال پیش‌بینی شده است. در حالی که انتظار می‌رود مجازات‌ها بیشتر تعیین شود تا تخلف این حوزه بسیار مهم به حداقل ممکن برسد.


ثبت نظر

ارسال