عضو کمیسیون عمران مجلس:

مسکن‌های خالی از سکنه کلانشهرها نیازمند برنامه‌ریزی است

پنجره ایرانیان: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در سرشماری سال 90 تعداد قابل توجهی مسکن متروکه و خالی از سکنه در تهران و مشهد و برخی از کلانشهرهای دیگر وجود داشته که باید برای آنها برنامه‌ریزی شود.
  • یکشنبه 3 آبان 1394 ساعت 14:52

به گزارش تسنیم، حسین محمدزاده، در ارتباط با چالش‌هایی که سبب طول کشیدن اجرای کامل پروژه مسکن مهر شده است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین معضلاتی که این پروژه داشته محاسبات ابتدایی آن برای اختصاص بودجه بوده که در همان زمان نیز با ارقام واقعی تناقض داشته و حالا که مشکلاتی در قیمت‌های مصالح و بازار به وجود آمده تاثیر این موضوع در به اتمام رسیدن پروژه دوچندان شده است.

وی تصریح کرد: دومین مشکل این پروژه زیرساخت‌هایی است که باید برای استفاده از این واحدها به وجود بیاید، در برخی از آمارها آمده تنها برای انبوه‌سازی‌های انجام شده برای پروژه مسکن مهر در اطراف تهران 151 آموزشگاه و مدرسه ایجاد شده و این تعداد به جز واحدهای بهداشتی، فرهنگی و موارد دیگر است و باید برای این موضوع نیز بودجه‌ای در نظر گرفته شود.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود: همچنین یکی از چالش‌های دیگری که پیش روی این پروژه وجود دارد این است که برخی از ساختمان‌ها ساخت آنها آغاز شده و یا حتی به اتمام رسیده‌اند اما برای آنها مشتری وجود  ندارد و مردم حاضر نیستند که در آنها زندگی کنند.

محمدزاده خاطرنشان کرد: با تمام این اوصاف اجرایی کردن پروژه مسکن مهر یکی از دستور کارهای وزارت راه و شهرسازی است و برای این موضوع اولویت در نظر گرفته شده و وزیر راه و شهرسازی در جلسه استیضاح خود اعلام کرده که پرونده این پروژه تا پایان سال 95 بسته می‌شود. وی با اشاره به رکودی که در بخش مسکن کشور وجود دارد، بیان کرد: این موضوع دلایل زیادی دارد که یکی از آنها رکود کلی است که در تمام بخش‌های اقتصاد وجود داشته و باید برای خروج از آن برنامه‌ریزی کرد.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سرشماری سال 90 تعداد قابل توجهی مسکن متروکه و خالی از سکنه در تهران و مشهد و برخی از کلانشهرهای دیگر وجود داشتند که باید برای آنها نیز برنامه‌ریزی شود.

محمدزاده افزود: تعداد بالای این واحدها به پیشی گرفتن تولید مسکن از نیاز بازار ارتباطی ندارد و تنها نشان دهنده این امر است که برخی از افراد جامعه بیش از نیاز خود اقدام به خرید مسکن کرده و نمی‌توانند از آنها استفاده کنند.


ثبت نظر

ارسال