معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

احتمال خرابکاری در انتخابات نظام مهندسی استان تهران

پنجره ایرانیان: معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لغو انتخابات هفتمین دوره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، گیلان و فارس، گفت: احتمال بروز توطئه، خرابکاری یا سهل‌انگاری در این انتخابات وجود دارد.
  • چهارشنبه 22 مهر 1394 ساعت 9:59

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان درباره دلیل لغو انتخابات هفتمین دوره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌های تهران، گیلان و فارس مورخ 16 مهرماه و برگزاری انتخابات مجدد در 23 مهرماه اظهار کرد: رخ دادن اشکال فنی در عملیات مهندسی دور از ذهن نیست اما آن چه اهمیت دارد فرآیند مواجهه و نحوه رسیدگی به آن است.

وی تصریح کرد: از نقطه نظر مهندسی فرآیند رسیدگی به بروز اشکال فنی معمولا بدین نحو است که ابتدا گزارش‌هایی از گروه‌های درگیر در موضوع درخواست می‌شود. این گزارش‌ها که اولیه خواهند بود به مشاهدات و بیان واقعه و ابعاد آن می‌پردازد. مراحل بعدی شامل تحلیل واقعه، مشخص‌کردن نواقص، کاستی‌ها، مسئولیت‌ها و آموختن از آن برای تجربیات بعدی است. در طی همین مراحل با اعمال ضرایب امنیتی مناسب، زمینه برای ادامه عملیات (در این مورد خاص انجام رای‌گیری) فراهم می‌شود. از روزهای ابتدایی هفته جاری کمیته‌ای کارشناسی برای رسیدگی به موضوع و تهیه گزارش در وزارت راه و شهرسازی تشکیل و شروع به فعالیت کرده است.

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات سراسری و تمام الکترونیکی تصمیم بزرگی در این دوره از انتخابات بود اگرچه انجام آن در برخی از استان‌ها با اختلال مواجه شد اما اهمیت پرداختن به آن همچنان پابرجاست. فرضیه‌های مختلفی برای بروز این اشکال قابل طرح است که دایره آن از توطئه، خرابکاری یا سهل‌انگاری تا ضعف زیرساخت‌های اینترنتی در کشور و دانش فنی را می‌تواند در بر بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اختلال در اجرای انتخابات نظام مهندسی که به صورت الکترونیکی طراحی شد اتفاق ناخوشایندی تلقی می‌شود و شخصا تاسف خود را ابراز می‌کنم. با وجود تلاش شش ماهه همکاران در معاونت مسکن و ساختمان و ادارات کل استانی برای برگزاری مناسب انتخابات وقوع اشکال فنی غیر قابل پیش‌بینی، بیشتر از هر کس برای من و همکارانم باعث تاسف شد و خود را ملزم می‌دانم تا مشخص شدن نحوه بروز، دلایل و ابعاد این واقعه و انتشار گزارش موضوع را پیگیری کنم.

مظاهریان با اشاره به این‌که در ساعات اولیه برگزاری انتخابات هفتمین دوره نظام مهندسی ساختمان تصور بر این بود که مشکل اندک و با کمی تامل قابل حل است افزود: در عمل به دلیل باقی ماندن مشکل در سه استان و گزارشات واصله از هیات‌های‌ اجرایی مشخص شد که برای اطمینان کامل از صحت انتخابات و صیانت از آرای اعضا و دوری از هر گونه شائبه، انتخابات در سه استان متوقف شده و در اسرع وقت در روز دیگری برگزار شود.


ثبت نظر

ارسال