معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در خصوص ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی توضیح داد:

عدم رعایت حضور مجریان ذیصلاح در عرصه ساخت‌‏و‏ ساز توسط شهرداری‌ها

پنجره ایرانیان: معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متاسفانه شهرداری‌ها بحث حضور مجریان ذی‌صلاح در ساخت و ساز را رعایت نمی‌کنند، گفت: مذاکرات اجرایی شدن صدور شناسنامه فنی ساختمان برای تمام واحدهای مسکونی با نهادهای ذی‌ربط آغاز شده است.
  • یکشنبه 19 مهر 1394 ساعت 10:17

به گزارش معماری‏ نیوز، حامد مظاهریان در پاسخ به این سوال که به نظر شما ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر عدم ورود کارکنان دولت و شهرداری به انتخابات نظام مهندسی چیست، گفت: افرادی که مسئول کنترل و صدور پروانه ساختمانی هستند وظایف آنها مشخص و مهندسان نیز که در حوزه ساخت و ساز حضور دارند فضای کار آنها مشخص است. وی افزود: بنابراین با این ابلاغیه علاوه بر اینکه فضای کار برای مهندسان شفاف‌تر و نظارت بر ساخت و ساز حاکم می‌شود اصول اخلاق حرفه‌ای نیز از سوی مهندسان بیش از پیش اجرایی می‌شود.

مظاهریان در خصوص اینکه گفته می‌شود حق‌الزحمه مهندسان ساختمان پایین است، گفت: حق‌الزحمه مهندسان ساختمان در ایران به نسبت سایر کشورها و حتی کشورهای همسایه پایین‌ است اما مهندسان ایرانی چون افرادی ملی‌گرا و مذهبی هستند با بردباری، فشار و مشکلات را متحمل می‌شوند. معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با برگزاری انتخابات نظام مهندسی و ورود هیات مدیره جدید امید است خدمات خوبی به مردم داده شود، گفت: ورود برخی افراد غیر حرفه‌ای به عرصه ساخت ‏و ‏ساز باعث شده تا همواره شاهد پایین بودن کیفیت ساخت ‏و ‏سازها باشیم. وی افزود: متاسفانه شهرداری‌ها حضور مجریان ذیصلاح در عرصه ساخت ‏و‏ ساز را جدی نمی‌گیرند و آن را رعایت نمی‌کنند.


مظاهریان در پاسخ به این سوال که آیا با پدیده رانت در حوزه ساخت و ساز مقابله خواهد شد گفت: قانون نظام مهندسی قانون خوبی است و در آن بازرس و شورای انتظامی پیش‌بینی شده است. بنابراین می‌توان در فضای شفاف با همه گونه رانت مقابله کرد. وی افزود: عدم همکاری‌های لازم باعث شده تا صدور شناسنامه فنی برای تمام واحدهای مسکونی میسر نشود بنابراین مذاکرات برای صدور شناسنامه فنی ساختمان با نهادهای منطبق و ذیربط در این خصوص آغاز شده است.

مظاهریان در خصوص برگه فروشی برخی مهندسان ناظر ساختمان گفت: اتفاقا مهندسان ناظر ما بیدار هستند و این پدیده شوم را زیر سوال می‌برند بنابراین برای برخورد با این بخش عزم و اراده جدی وجود دارد تا این پدیده ناپاکی از بین برود.


ثبت نظر

ارسال