مشاور آخوندی:

معاملات سفته بازانه در بازار مسکن کاهش یافته است

پنجره ایرانیان: مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین مالی با تاکید بر اینکه حجم معاملات سفته بازانه در بازار مسکن کاهش یافته است، گفت: از دید اقتصاد ملی فروکش شدن معاملات سفته‏ بازی در بازار مسکن محرک مثبتی است.
  • سه شنبه 7 مهر 1394 ساعت 9:53

به گزارش ایلنا، حسین عبده تبریزی در پاسخ به این سوال که آیا امکان ورود به دوره رونق بدون افزایش قیمت‏ ها وجود دارد،‌ گفت: رونق به معنی ادامه معاملات سفته ‏بازانه نیست و اینکه حجم معاملات سفته ‏بازانه کاهش یافته است،‌ نکته خوبی برای بازار مسکن محسوب می‏ شود.

وی با بیان اینکه معاملات مصرفی در بازار در جریان است،‌ ادامه داد:‌ افزایش معاملات سفته‏ بازانه را رونق نمی ‏دانیم و اینکه این دست از معاملات کاهش یافته است را نکته مثبتی برای اقتصاد کشورمان می‏ دانیم.      

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازار مسکن کشورهای توسعه یافته و اروپایی گفت:‌ در  کشوری مانند آلمان همواره تولید مسکن را 10 درصد  بالاتر از میزان تقاضا نگه می ‏دارند و به همین دلیل سفته ‏بازی در این بازار اتفاق نیفتد.

عبده تبریزی با بیان اینکه هنوز در بازار نیاز به مسکن وجود دارد، ‌اظهار کرد: در سال‏ های گذشته  سرمایه‏ گذاری مازاد در بازار مسکن در بخش‏ هایی مانند ساخت واحدهای گران قیمت و تجاری داشتیم اما در واحدهای میان قیمت و ارزان قیمت برای خانه اولی ها و  متقاضیانی که هنوز صاحبخانه نشده ‏اند،‌ کمبود و نیاز وجود دارد.   

وی با اشاره به نیاز مسکن در بازه زمانی بلند مدت ادامه داد:‌ تا 10 سال آینده به سالی یک میلیون واحد مسکونی نیاز وجود دارد که تامین این تعداد واحد مسکونی در طرح جامع مسکن هم دیده شده است.      


ثبت نظر

ارسال