نظام‌مهندسی‌ها اجازه تاسیس شرکت‌ انتفاعی ندارند

پنجره ایرانیان: حامد مظاهریان با دستور معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، تاسیس هرگونه شرکت انتفاعی توسط نظام مهندسی استان‌ها ممنوع اعلام شد.
  • چهارشنبه 3 تیر 1394 ساعت 10:16

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در نامه‌ای به روسای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور بار دیگر بر ممنوعیت تاسیس شرکت‌های انتفاعی توسط نظام مهندسی استان‌ها تاکید کرد و گفت: نظام مهندسی استان‌ها اجازه تاسیس شرکت‌های انتفاعی را ندارند و در صورتیکه شرکت‌هایی تاسیس شده و یا مشغول فعالیت باشند از فعالیت آن‌ها ممانعت به عمل می‌‌آید.

معاون امور مسکن و ساختمان با اشاره به نامه‌ای که در سال ۸۸ به روسای شورای مرکزی سازمان‌های نظام‌مهندسی ارسال شده بود، بار دیگر تاکید کرد: تاسیس هرگونه شرکت یا موسسه انتفاعی توسط سازمان نظام مهندسی استان‌ها به خصوص در زمینه خدمات مهندسی مانند شرکت‌های طراحی، اجرا، نظارت، بازرسی و کنترل، خدمات آزمایشگاهی، همچنین شرکت‌های سرمایه‌گذاری، تولید مصالح، ارائه خدمات مهندسی در خارج از کشور، صدور خدمات مهندسی و موارد مشابه دارای مغایرت با اهداف تاسیس سازمان بوده و ممنوعیت قانونی دارد.

مظاهریان افزود: انتظار می‌رود هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها به طور جدی این مسئله را دنبال کرده و اقدام لازم را انجام دهند. همچنین هیئت مدیره باید شرکت‌ها یا موسساتی که پیش تر تاسیس شده و یا در حال فعالیت هستند را منحل کنند.


ثبت نظر

ارسال