12درصد اشتغال کشور در صنعت ساختمان است

پنجره ایرانیان:ارزان ترین بخشی که می تواند اشتغالزایی ایجاد کند همین صنعت ساختمان است که در شرایط کنونی 12 درصد اشتغال کشور در این بخش وجود دارد.
  • چهارشنبه 6 خرداد 1394 ساعت 9:35

بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی عمران و ساختمان کیش که تا هشتم خردادماه ادامه خواهد داشت، گفت: ساختمان از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور سهم 30 درصدی در اقتصاد دارد.وی افزود: یکی از مسائل مهم در صنعت ساختمان اشتغالزایی است که می‌توان از ظرفیت‌های این بخش استفاده کرد و هم‌اکنون 12 درصد اشتغال کشور در حوزه صنعت ساختمان است.

عبداللهی با تأکید بر اینکه توسعه صنعت ساختمان مسئله بیکاری را حل می‌کند، گفت: به ازای هر 65 تا 70 متر ساختمان یک شغل ایجاد می‌شود و اگر سالانه 1.2 میلیون واحد ساخته شود اشتغال یک میلیون و 200 هزار نفری حاصل خواهد شد.وی گفت: هم‌اکنون سهم مسکن در سبدهای خانوار به صورت میانگین 40 درصد بوده که در کلانشهرها به بیش از 70 درصد هم می‌رسد.

عبداللهی با اشاره به مزیت‌های توسعه صنعت ساختمان تأکید کرد: این بخش با وجود زیان‌ده‌بودن بازارهای رقیب و یا سود اندک طی 30 سال گذشته نسبت به تورم سود بالایی نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است.رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به لزوم تولید 900 هزار واحد مسکن برای خانه‌ اولی‌ها تصریح کرد: در مجموع یک میلیون و 200 هزار واحدمسکونی در سال با احتساب بافت فرسوده برای کشور نیاز است.

عبداللهی در پایان تأکید کرد: اتاق تعاون ایران با نگاه افزایش اشتغال پایدار و ایجاد رونق اقتصاد که صنایع بسیاری به آن مرتبط است ورود کرده چرا که هم‌اکنون 26 درصد تعاونی‌های کشور در بخش مسکن فعال هستند؛ در این نمایشگاه 111 شرکت‌کننده داخلی و 18 شرکت‌کننده خارجی حضور فعال دارند که نسبت به سال گذشته رشد 34 درصدی نشان می‌دهد.


ثبت نظر

ارسال