نوسازی بافت‌های شهری در اولویت برنامه‌ها نیست

پنجره ایرانیان: معاون وزیر راه و شهرسازی از برنامه پرداخت 300 هزار فقره تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده در سال جاری خبر داد و گفت : عمده ترین چالش‌های نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شامل پرداخت نشدن تسهیلات نوسازی و هماهنگ نبودن دستگاه‌های خدمات رسان و تامین کننده زیرساخت‌های شهری است.
  • شنبه 2 خرداد 1394 ساعت 15:8

محمد سعید ایزدی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مسکن ، ساختمان و حمل و نقل ایران (صما) با بیان اینکه بهسازی و نوسازی بافت‌های شهری در اولویت برنامه های دستگاه های مرتبط نیست ، اظهار داشت : دولت و شهرداری‌ها نیز همکاری ندارند که از چالش ها و موانع پیش روی نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده است.

رئیس شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با تاکید بر اینکه در زمینه نوسازی مناطق فرسوده بیشترین انتظار همکاری را از شهرداری داریم ، به بیان بخشی از برنامه های این شرکت تا پایان سال پرداخت و تصریح کرد: برنامه ما در حوزه تسهیلات ، اعطای 300 هزار تسهیلات نوسازی به مردم است. ایزدی با بیان اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده سه وجه دارد ، افزود: یک وجه نوسازی بر عهده مردم است به طوری که تسهیلات به آنها پرداخت می شود و شهرداری‌ها به آنها تخفیف می‌دهند.

وی افزود : وجه دیگر، نوسازی زیرساخت‌هاست که ما به کمک شهرداری می‌رویم و منطبق با اعتباراتی که داریم با همکاری شهرداری زیرساخت‌ها را ارتقا می دهیم. وجه سوم نوسازی هم توسعه خدمات مورد نیاز محله است که با تشکیل ستادهای بازآفرینی و کمک دستگاه‌ها آنها را پیگیری می کنیم.معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به ابلاغ تسهیلات 50 میلیون تومانی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده در بهمن پارسال اظهار داشت : بهمن و اسفند سال گذشته ،‌ سهمیه سال 93 به چهار بانک عامل ملی، سپه، ملت و رفاه کارگران ، تا سقف 27 هزار و 500 واحد ابلاغ شد و متقاضیانی را که از قبل ثبت‌نام کرده بودند ، به بانک معرفی کردیم.ایزدی گفت : امسال بانک مسکن نیز به جمع بانک‌های عامل اعطای تسهیلات نوسازی بافت فرسوده افزوده شده است و منتظر سهمیه سال 94 هستیم.


ثبت نظر

ارسال