لغو عضویت اعضای متخلف نظام مهندسی

نشریه ایرانیان: مدیر کل نظام های مهندسی و تشکل های حرفه ای با بیان این که با تخلفات میلیاردی و ریالی در سازمان نظام مهندسی برخورد می کنیم گفت: بر اساس ضوابط و آئین نامه می توان عضویت اعضای نظام مهندسی را به دلیل تخلف لغو کرد.
  • شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 16:56

به گزارش تسنیم منوچهر شیبانی در نشست خبری اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در امور نظام مهندسی ساختمان هیچ دخالتی ندارد و اقدامات انجام شده در این بخش بر اساس قانون و آئین نامه های مربوطه صورت می گیرد.

وی با تاکید بر این که ما با تخلفات میلیاردی و یک ریالی هم برخورد می کنیم تصریح کرد: در بند 5 ماده 15 قانون نظام مهندسی ذکر شده که بر فعالیت اعضای سازمان نظام مهندسی نظارت شود. بر همین اساس در بخش عضویت اشخاص ضوابطی است که اگر این ضوابط ساقط شود در بخش های مختلف آئین نامه اجازه داده شده است عضو متخلف اخراج شود.وی ادامه داد: به عنوان مثال یکی از اعضا با مدرک جعلی عضو شده بود که پس از احراز تخلف اخراج شد.

مدیر کل نظام های مهندسی و تشکل های حرفه ای با بیان این که تخلفات نظام مهندسی در شورای انتظامی استان ها بررسی می شود گفت: این شورا مرجع رسیدگی های بدوی است ضمن آن که شورای انتظامی تجدید نظر نیز آرای شورای اتظامی را بررسی می کند.به گفته شیبانی در نیمه دوم سال گذشته  600 پرونده در شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است.


ثبت نظر

ارسال