دولت برنامه‌ی برای خانه‌دار کردن مردم ندارد

پنجره ایرانیان: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه مهار فنر انقباضی مسکن برای جلوگیری از جهش قیمتی آن نیازمند اهتمام جدی دولت در پرداخت وام برای خانه‌دار شدن مردم است، گفت: تشدید نظارت بر بنگاه های معاملاتی مسکن لازمه رسیدن به ثبات در این بازار است.
  • دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 ساعت 14:40

محمدرضا رضایی کوچی در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه دریافت کنندگان تسهیلات وام مسکن بیشتر دهک های پایین جامعه هستند، گفت: اخذ اوراق تسهیلات و یا سپرده از متقاضیان دریافت وام مسکن که هیچ پشتوانه مالی و یا پس‌انداز قابل توجهی ندارند،منطقی نیست.                                          

دولت هیچ برنامه مشخصی برای خانه دار کردن مردم ندارد

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه دولت هیچ برنامه مشخصی برای خانه‌دار کردن مردم ندارد،افزود: دریافت سپرده از متقاضیان مسکن که بیشتر قشر کم توان جامعه نیز به شمار می روند؛نشانه شکست دولت در طرح خانه دار کردن مردم است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه در حال حاضر برای خانه دار شدن حتی در شهرستان ها نیز باید افراد 100 میلیون تومان داشته باشند،گفت: حمایت دولت برای خانه‌دار شدن مردم باید به گونه ای باشد که تسهیلات به راحتی برای خرید مسکن در اختیارشان قرار بگیرد.رضایی کوچی با بیان اینکه اگر فشار بیشتری بر دوش مردم جهت خرید مسکن تحمیل شود،طرح های حمایتی دولت به هیچ جا نخواهد رسید،گفت: حمایت های جهت دار برای خانه دارشدن مردم باید در دستور کار اولویت دار دولت باشد.

عرضه و تقاضا برای خانه‌دار شدن دهک‌های پایین جامعه همخوانی ندارد

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه سیاست دولت در حوزه مسکن مشخص نیست،گفت:بازار مسکن دچار رکود شده و در حال حاضر عرضه و تقاضا با هم همخوانی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه تقاضا برای اجاره مسکن در این برهه از زمان رو به رشد است، افزود: عرضه و تقاضا برای خانه دار شدن دهک‌های پایین جامعه به هم خورده و تقاضا در این رابطه بسیار زیاد است و چون تولید مسکن نداریم باعث شده که اجاره مسکن افزایش پیدا کند.

رضایی کوچی با انتقاد از ضعف نظارت بر عملکرد بنگاه های معاملاتی، گفت: متاسفانه نظارتی بر بنگاههای معاملاتی انجام نمی شود و بنگاه داران اقدام به نرخ گذاری های سلیقه ای می کنند که این خود عاملی اساسی برای تغییر و رشد قیمت های اجاره بها است.

در نظر گرفتن تعرفه مشخص لازمه رسیدن به ثبات در نرخ اجاره بها

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس نهم، با بیان اینکه لازمه رسیدن به ثباتی در نرخ اجاره بها درنظرگرفتن تعرفه مشخصی در این زمینه است،گفت:درحال حاضر فشار زیادی بر متقاضیان مسکن در سایه ضعف نظارت ها وارد می شود.

وی با تاکید براینکه دولت باید سیاست های خود را در زمینه مسکن هرچه سریع تر اعلام کرده و به اطلاع مردم برساند، تصریح کرد: بانک ها در پرداخت تسهیلات باید از سیاست های انقباضی دوری کنند تا تولید و کارآفرینی رونق پیدا کند.نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در صورت ادامه روند کنونی دولت در زمینه بهبود بازار مسکن، فنر انقباضی مسکن بازهم به جهش قیمتی آن منجر خواهد شد.


ثبت نظر

ارسال