رسانه ها کاهش مصرف انرژی را جدی بگیرند

پنجره ایرانیان: شدت مصرف انرژی در ایران یک معضل است؛ از این رو ضرورت دارد همه رسانه ها در کنار شانا نسبت به کاهش شدت مصرف انرژی «فضاسازی و فرهنگ سازی» کنند.
  • سه شنبه 20 آبان 1393 ساعت 15:43

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت به همراه روسای روابط عمومی چهار شرکت اصلی زیرمجموعه وزارت نفت، در چهارمین روز از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها بازدید کرد.

اکبر نعمت الهی، درباره تقویت رسانه های صنعت نفت برای تحقق اهداف اجتماعی و فرهنگی این صنعت،  گفت: برنامه های حوزه رسانه در صنعت نفت متوجه گسترش اطلاع رسانی است؛ از این رو برنامه ریزیها به سمت بین المللی شدن شانا متمرکز است.

مدیر مسئول شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی(شانا) و مدرس علوم ارتباطات دانشگاه، ایجاد دفاتر داخلی و خارجی را برای این رسانه از اهداف توسعه ای آن برشمرد و افزود: شانا باید به عنوان یک شبکه اطلاع رسانی بین المللی، حضور اثربخش تری در صنعت نفت ایران و جهان داشته باشد.وی برای تحقق این امر، ضرورت انجام برخی اقدامات را یادآوری کرد و افزود: آموزش حرفه ای خبرنگاران، تربیت کادر حرفه ای در دو بخش داخلی و خارجی و ایجاد بستر حرفه ای برای گسترش دامنه کار شانا، برنامه ریزی شده است.

مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت با بیان این که اکنون در منطقه و خاورمیانه رسانه ای وجود ندارد که با ویژگیهای یاد شده در حوزه نفت و انرژی فعالیت کند؛ تصریح کرد: اگر رسانه هایی هم  در این زمینه در منطقه فعالیت می کنند  نقش جدی ندارند؛  بنابراین با برنامه ریزیهایی که برای شانا انجام شده، این رسانه در آینده نزدیک قادر خواهدبود  نقص یاد شده  را برطرف کند.وی با بیان این که امروز شانا مرجع رسانه های خارجی در حوزه نفت و انرژی است افزود: متخصصان ایرانی در خارج از کشور در زمینه نفت و انرژی نیز به این رسانه رجوع می کنند.

نعمت الهی با بیان این که برشمردن اهداف بالا این موضوع را نفی نمی کند که ما اکنون کاستیهایی در این زمینه داریم، تصریح کرد: به یقین باید کار بیشتری بخصوص در حوزه کار کیفی تولید اطلاعات و اخبار انجام شود تا به عنوان یک رسانه بین المللی مطرح شویم.وی درباره کارکرد فرهنگی و اجتماعی شانا نیز توضیح داد: به یقین با تحقق برنامه های توسعه ای این رسانه، می توان مسائل اجتماعی و فرهنگی موجود در صنعت نفت را نیز واکاوی کرد.

نعمت الهی دراین زمینه مقوله " بهینه سازی مصرف انرژی " را حائز اهمیت دانست و افزود: این مسئله امروز یکی از معضلات مصرف انرژی در کشور است که شانا می تواند در این زمینه با فضاسازی و فرهنگ سازی فعالیت اثربخشی  داشته باشد.

مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت،با اشاره به گستردگی کار در زمینه فرهنگ سازی برای بهینه سازی انرژی افزود: به یقین  تمام کار به دست شانا در این زمینه انجام نمی شود بنابراین ضرورت دارد رسانه های دیگر هم برای تحقق فرهنگ سازی در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی کوشا باشند.

                                                            


ثبت نظر

ارسال