کمیسیون صنایع مجلس پیگیر مشکلات صنعت پلاستیک

پنجره ایرانیان:امروز سه عضو انجمن ملی صنایع پلاستیک، طی گزارشی مشکلات صنعت پلاستیک و دیدگاه های انجمن ملی را در قالب 5 محور به اطلاع رییس کمیسیون صنایع و معادن و رییس کمیسیون نفت و گاز مجلس رساندند.
  • سه شنبه 6 آبان 1393 ساعت 14:45

سه عضو هیئت مدیره انجمن ملی امروز (یکشنبه 4 آبان ماه 93) با حضور در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، طی گزارشی، مشکلات صنعت پلاستک کشور را به دکتر رحمانی رییس کمیسیون صنایع و دکتر حسینی صدر، رییس کمیسیون نفت و گاز مجلس، ارائه کردند.

به گزارش روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران، در این جلسه یک ساعته که به دعوت کمیسیون صنایع مجلس و برای بررسی مشکلات صنعت پلاستیک کشور انجام گرفت، مهندس متوسلیان، مهندس پورقاضی و مهندس صفایی به تشریح مشکلات صنعت پلاستیک پرداختند.

مشکلات صنعت پلاستیک و دیدگاه های انجمن ملی در قالب 5 محور در این جلسه بیان شده است. اصلاح سایت بهین یاب و درج اطلاعات صحیح تولیدکنندگان، یارانه ناعادلانه اختصاصی به واحدهای پتروشیمی برای تأمین خوراک و عدم اختصاص یارانه صنایع تکمیلی، گرانی حمل و نقل و از دست دادن شانس های صادرات محصولات پلیمری، واردات محصولات پلیمری با نرخ ارز مبادله ای و عرضه مواد اولیه با نرخ ارز آزاد به تولید کننده داخلی و نهایتا، کاهش تعرفه واردات ترجیحی مانند تفاهم نامه اخیر بین ایران و ترکیه، مواردی بود که توسط نمایندگان انجمن ملی ارائه شد.

به گفته اعضای انجمن ملی، دکتر رحمانی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و دکتر حسینی صدر رییس کمیسیون نفت و گاز بعد از استماع موارد فوق، ضمن استقبال از طرح مسائل و مشکلات ملی صنعت پلاستیک، خواستار تداوم و برگزاری جلسات با حضور طرف های مقابل شدند. اعلام شخصیت های دولتی طرف مباحث انجمن ملی صنایع پلاستیک برای حضور در جلسات، از پیشنهادات مطرح شده رییس کمیسیون صنایع مجلس بوده است.

همچنین مقرر شده است دیدگاه های ارائه شده انجمن ملی صنایع پلاستیک، حداکثر تا دو هفته آینده، کتبا به کمیسیون صنایع مجلس اعلام شود. دریافت دیدگاه های انجمن ملی در خصوص بسته خروج غیرتورمی از رکود، از دیگر نتایج این جلسه بوده است.

 


ثبت نظر

ارسال