صنعتی‌سازی ساختمان ضرورتی مهم

پنجره ایرانیان:اکبر ترکان در سومین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان با تاکید بر لزوم شناخت تحولات انقلاب صنعتی به عنوان دروازه ورود به تحول، گفت: موفقیت ما در عبور جامعه از روش‌های سنتی به روش های صنعتی است.
  • شنبه 22 شهریور 1393 ساعت 14:44

اکبر ترکان در سومین همایش ملی فناوری‌های صنعت ساختمان در مشهد مقدس با بیان این مطلب افزود :درک درست از صنعتی سازی وواردشدن به عصر فراصنعتی از ضرورت ها می باشدرئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: ورود به بحث هوشمند سازی درساختمان نیازمند ورود به بحث هوشمند سازی درسازه ها است که تغییر رفتار سازه قابل نظارت و قابل رسیدگی باشد.همچنین در مباحث نگهداری انرژی، سرمایش وگرمایش باید هوشمند‌سازی صورت گیرد.

مهندس ترکان همچنان افزود: امروزه با ورود تکنولوژی‌های جدید و فناوری‌های دیجیتال ضمن گذر از صنعتی سازی در حال ورود به فضای فرا صنعتی هستیم وباید این فناوریها نیز درحوزه فناوری های نوین استفاده شود.وی اظهار داشت : آنچه به آن اتقلاب صنعتی می گویند در سال 1780 میلادی شروع شده و عصر صنعتی سازی دوره ای 200 ساله دارد و در اروپا در چهار دوره 50 ساله تعریف می شود که این دوره شناخت اتفاقات اجتماعی از سبک زندگی را در پی داشته است.

وی در ادامه اذعان داشت : تحولاتی که جامعه اروپا در عصر صنعتی سازی خود تجربه کرد باعث پیدایش جنگ اول و دوم جهانی وفریادهای ویکتور هوگودردفاع از جامعه بینوایان شد . اما در ایران این تحولات با انقلاب مشروطیت خودنمایی کرد که همان تجربه ناشی از صنعتی سازی است.مهندس ترکان در ادامه افزود : وقتی از انبوه سازی صحبت به میان می آید نباید به روش سنتی کار کرد و صرفاً تعداد واحد را افزایش داد و این موضوعی است که مسکن مهر را تجربه ای از عدم درک صحیح از تحول عصر صنعتی عنوان می‌کنند.


ثبت نظر

ارسال