در گفتگو با پنجره ایرانیان عنوان شد:

ویناک؛ 30 سال تجربه و نوآوری در تولید یراق‌آلات UPVC

ابراهیم نظری در مقام مدیرعامل شرکت پویش پارت می‌گوید: واردات بالای یراق‌آلات از سایر کشورها و بالاخص کشور ترکیه بیانگر نیاز کشور به این محصول است و با انجام تحقیقات و نیازسنجی بازار بر آن شدیم تا با احداث یک واحد تولیدی مستقل، پاسخگوی بخشی از این نیاز و ایجاد زمینه اشتغال افراد متخصص در منطقه باشیم.
  • یکشنبه 11 آبان 1393 ساعت 0:37

30سال تجربه فعالیت مستمر صنعتی و طی کردن 6 دوره تکامل باعث شده که اعتماد نسبت به شرکت پویش پارت هر روز افزایش یابد و محصولات متنوع تولید شده در این گروه صنعتی ایران، با اقبال خوب و رضایت ماندگار مشتریان همراه شود. مدیرعامل این شرکت موفق و خوش‌آتیه در گفتگوی اختصاصی با پنجره ایرانیان می‌گوید: با کوله‌باری از تجربه سال‌ها فعالیت در صنعت ایران، مصمم هستیم تا این بار با تولید یراق‌آلات در و پنجره یوپی‌وی‌سی با نشان ویناک، وابستگی تولیدکنندگان در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی به یراق‌آلات خارجی را کاهش دهیم و محصولاتی با کیفیت و دارای استانداردهای بین‌المللی عرضه کنیم. ابراهیم نظری در مقام مدیرعامل شرکت پویش پارت می‌گوید: واردات بالای یراق‌آلات از سایر کشورها و بالاخص کشور ترکیه بیانگر نیاز کشور به این محصول است و با انجام تحقیقات و نیازسنجی بازار بر آن شدیم تا با احداث یک واحد تولیدی مستقل، پاسخگوی بخشی از این نیاز و ایجاد زمینه اشتغال افراد متخصص در منطقه باشیم. البته سعی کرده‌ایم تا با استفاده از دانش افراد متخصص و دارای دانش روز در زمینه‌های مختلف همچون طراحی قالب، تولید و... محصولی بر مبنای استانداردهای بین المللی تولید شود و دریافت نتیجه قابل قبول از تست‌های تخصصی مبین این ادعاست. این گفتگو را بخوانید.

برای مشاهده‌ فایل پی‌دی‌اف اینجا کلیک کنید.

شرکت پویش پارت سیمین دارای چه استانداردهایی بین‌المللی است و وضعیت ضمانت محصولات به چه نحوی است؟ISO9001, ISO TS16946 گارانتی ؟تنوع یراق‌آلات عرضه شده توسط شرکت به چه نحوی است و شرکت‌ها و تولیدکنندگان در و پنجره برای استفاده و ارائه سفارشات یراق‌آلات به چه طریقی باید اقدام کنند؟

در حال حاضر محصولات ذیل به بازار عرضه شده و امید است محصولاتی چون اسپانیولت دو حالته، دستگیره آلومینیومی، کیپ و سایر محصولات، درآینده به سبد کالای ویناک اضافه گردد.

اسپانیولیت تک حالته در سایزهای مختلف :در اسپانیولیت‌های WINAC با تاکید بر افزایش زیبایی و دوام، حساسیت خاصی در  امور طراحی، انتخاب مواد و دقت در ساخت شده است. ایجاد رینگ‌های برجسته در محل بسته شدن پیچ‌ها به جای خزینه‌های معمول که بر زیبایی اسپانیولیت‌ها می‌افزاید، آبکاری مقاوم و ظریف که با گذراندن تست‌های متداول اروپا، اطمینان بخش دوام محصول خواهد بود، استفاده از چرخ دنده‌های فلزی در آینده نزدیک ، که مقاومت بالایی در برابر سایش و خوردگی داشته و عملکرد مطلوب اسپانیولیت‌ها را همراه با افزایش عمر مکانیزم تضمین می‌کند و همچنین بهرهگیری از قاب چرخ دنده‌های زاماکی که سبب کاهش صدا  و تولید حرکتی نرم در عملکرد مکانیزم می‌شود، گواهی بر این مدعی است که حساسیت‌های لازم جهت تولید محصولاتی با کیفیت در تمام ابعادلحاظ شد‌ها‌ست.

دستگیره: در طراحی و ساخت دستگیره حاضر سعی شده است تا با ایجاد قوس‌هایی ملایم و حجمی حساب شده علاوه بر خلق ظاهری شکیل و زیبا بر قابلیت‌های ارگونومیک دستگیره افزوده شود و تجربه‌ای خوشایند را برای مصرف‌کننده فراهم آورد. افزون بر بر ویژگی‌های هندسی، اسکلت فلزی محیط شده درون دستگیره بر مقاومت آن در برابر نیروهای اعمالی افزوده و تضمین‌کننده افزایش عمر مصرف آن خواهدبود.

لولای 75 و 100: در طراحی این محصول تلاش شده است تا مقاومت قطعات در محل‌های تحت نیرو با اضافه کردن ریب‌هایی به میزان قابل توجهی افزایش یابد و جهت سهولت بیشتر در نصب لولا روی در یا پنجره قرار‌‌هایی به قسمت نری اضافه شد‌ه است که قرارگیری لولا را در موقعیت مطلوب آسان‌تر می‌سازد. نکته دیگر قابل توجه در این محصول کیفیت‌ رنگ قطعات است که بر پایه مطالعات و آزمون‌های متعدد و بهره گیری از تیمی مجرب حاصل شد‌ه است که نتیجه آن دستیابی به محصولی با پوشش مقاوم در برابراشعه UV، سایش و خراشیدگی شد‌ه است که قابلیت رقابت با برند‌های مطرح اروپایی را نوید می‌دهد.

نکته دیگر اینکه همکاران محترم جهت دریافت خدمات و ارائه سفارشات می‌توانند با شماره‌های کارخانه واقع در شهرک صنعتی کاسپین و یا دفتر مرکزی واقع در مهر شهر کرج تماس حاصل فرمایند.

دریافت گواهینامه ISO9001 توسط شرکت پویش پارت سیمین به چه معناست و چگونه موفق به دریافت این گواهینامه شدید؟

ISO 9001 در واقع گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت با هدف تضمین اجرای سیستماتیک فعالیت‌ها و بهبود آنها در راستاینیل به محصول هر چه با کیفیت‌تر است و گواهینامه ISO TS16946 دربرگیرنده گواهینامه ISO9001 هم هست. در حدود دو سال پیش شرکت پویش پارت، اسکوپ ISO9001 را برای در برگرفتن محصولات یراق‌آلات در و پنجره بسط داد که نسخه جدید توسط شرکت IMQ ایتالیا اجرایی گردید . این گواهی‌نامه‌ها در واقع مهر تاییدی است بر رعایت اصول کیفیت در تولید محصولات باکیفیت در شرکت پویش پارت سیمین.

چرا اقدام به راه‌اندازی واحد تحقیق و توسعه کرده‌اید و دانش فنی شرکت در صنعت تولید یراق‌آلات چگونه است و نیروهای شاغل از چه سطح مهارت و دانشی بهره‌مند هستند؟

با توجه به نگرش بلندمدت شرکت پویش پارت سیمین و احساس نیاز به انجام امور تحقیق و توسعه در زمینه تولید و بهبود محصول یراق‌آلات، این شرکت مبادرت به راه اندازی واحد تحقیق و توسعه کرد. لذا با توجه به تجربه 30 ساله در صنعت خودرو و آشنایی با دانش فرم سرد قطعات فلزی و نزدیک بودن دانش مورد نیاز در صنعت تولید یراق‌آلات در و پنجره، کوله‌باری از تجربه را در شروع تولید یراق‌آلات با خود به همراه داریم. البته واردات بالای یراق‌آلات از سایر کشورها و بالاخص کشور ترکیه بیانگر نیاز کشور به این محصول است و با انجام تحقیقات و نیازسنجی بازار بر آن شدیم تا با احداث یک واحد تولیدی مستقل، پاسخگوی بخشی از این نیاز و ایجاد زمینه اشتغال افراد متخصص در منطقه باشیم. البته سعی کرده‌ایم تا با استفاده از دانش افراد متخصص و دارای دانش روز در زمینه‌های مختلف همچون طراحی قالب، تولید و... محصولی بر مبنای استانداردهای بین المللی تولید شود و دریافت نتیجه قابل قبول از تست‌های تخصصی مبین این ادعاست.

چه عاملی باعث شد تا به سمت تولید یراق‌آلات در و پنجره بروید؟

همانگونه که اشاره شد، رشد صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی در کشور و نیاز به یراق‌آلات با خدمات و کیفیت مناسب، ما را بر آن داشت تا با تولید محصول کاملا ایرانی و با کیفیت، بخشی از نیاز مشتریان و بازار را مرتفع سازیم.

امتیاز و برتری محصولات و خدمات شرکت پویش پارت سیمین نسبت به محصولات و خدمات شرکت‌های خارجی و داخلی چیست؟

تمامی محصولات این شرکت بر مبنای ساعت‌ها کار تحقیقاتی و انجام آزمایش‌های گوناگون ساخته می‌شوند و بهسازی و بازبینی این محصولات به صورت مستمر ادامه دارد. بارها دیده شده که محصولات ارائه شده توسط واردکنندگان کالا دارای اشکالات اساسی در زمینه طراحی و کیفیت بوده و باعث بروز مشکلاتی حین و یا پس از نصب برای تولیدکننده در و پنجره و مصرف کننده نهایی شده و اصلاح این اشکالات از سوی وارد کننده عملا غیر ممکن است و با توجه به تولید این محصولات در کشور، امکان اصلاح و بهبود هرگونه مشکل احتمالی وجود دارد. از سوی دیگر در مقایسه قیمت محصولات وارداتی با محصولات ویناک، در سطح کیفی بالاتر، ارائه دهنده یراق‌آلات با قیمت مناسب‌تر می‌باشیم.

به عنوان یک واحد صنعتی چه انتظاری از مسئولان دارید و فکر می‌کنید برای حضور در بازارهای جهانی چه حمایت‌هایی از تولیدکنندگان ایرانی صورت گیرد؟

جهت افزایش صادرات، محصولات ایرانی نیازمند حمایت‌های دولت در زمینه تامین مواد اولیه و ماشین‌آلات، تسهیل قوانین گمرکی و مسائلی از این دست هستیم که خوشبختانه در این خصوص با مساعدت و همکاری گمرکات محترم و به خصوص گمرک محترم قزوین پاره‌ای از مشکلات در حال رفع می‌باشد.

شما اخیرا اقدام به اعلام و انتشار فهرست بهای محصولات خود کرده‌اید. با چه هدفی فهرست بهای خود را آشکارا و شفاف اعلام کرده‌اید؟

اعتقاد ما بر این است که انتخاب آگاهانه حق مشتری است. همان‌گونه که انجام آزمایش‌های فنی و کیفی از اصول انتخاب آگاهانه برای مشتریان محسوب می‌شود، امکان مقایسه قیمت نیز از اصول و بایدهای این انتخاب است؛ درنتیجه تصمیم بر این شد تا لیست قیمت به صورت شفاف در اختیار مشتریان قرارگیرد تا مشتریان و تولیدکنندگان در و پنجره بهترین انتخاب را داشته باشند.

زمان پاسخ به سفارشات به چه نحوی است و سفارش‌دهندگان برای اطمینان از دریافت به موقع سفارشات چه اقدامی باید انجام دهند؟

سعی مجموعه بر آن است تا در اسرع وقت به تمامی سفارشات پاسخ داده شود. زمان پاسخ به سفارشات به صورت به روز بوده و زمان تحویل بستگی مستقیم به حجم سفارش دارد. با توجه به استقبال صورت گرفته از محصولات WINAC در مورد سفارشات بالا، سفارش می‌باید در نوبت ساخت قرار گیرد.

به عنوان یک تولیدکننده و صنعتگر موفق ایرانی چه پیشنهادی به تولیدکنندگان و مونتاژکاران در و پنجره دارید؟

بالا بردن سطح دانش و آگاهی در زمینه کاری خود و تلاش برای ارائه کاری مرغوب با قیمت مناسب و استمرار آن و نه بفکر لحظه حال بودن ، باعث بروز موفقیتشان خواهد شد.

تنها اعتماد پایدار مشتریان به تولیدکنندگان و مونتاژکاران در و پنجره باعث موفقیت و استمرار موفقیت آنان میشود.

استفاده از یراق‌آلات ویناک چه تاثیری بر بهبود کیفیت تولید در و پنجره‌های استاندارد خواهد داشت؟

همانگونه که بیان شد تلاش مدیریت و همکاران شرکت پویش پارت در راستای تولید محصول با کیفیت و ارتقای مستمرکیفیت محصولات و حرکت به سوی استانداردسازی محصولات و خدمات ارائه شده است و باور ما این است که استفاده از پروفیل و یراق با کیفیت ایرانی و مونتاژ اصولی آن گامی مهم در زمینه استانداردسازی محصول نهایی خواهد بود.

مهمترین مشکل و تهدیدی که فعالان صنعت یراق‌آلات در و پنجره را تهدید می‌کند، چیست؟

با توجه به اهمیت قیمت برای مشتری میانی ( تولید کننده در و پنجره) و انتخاب محصولات با قیمت پایین، خلا کیفیت در صنعت در و پنجره به چشم می‌خورد. به همین دلیل سیاست شرکت پویش پارت، تولید محصول با کیفیت با قیمت مناسب جهت ایجاد رضایت در مشتری میانی و همین‌طور مشتری نهایی تعیین شده است.

ماشین‌آلات مورد استفاده در پویش پارت سیمین از چه تکنولوژی برخوردار است؟

ماشین‌آلات خط تولید شرکت پویش پارت سیمین به صورت اختصاصی برای این شرکت طراحی و ساخته شده و برخوردار از تکنولوژی روز دنیا است.

به عنوان یکی از فعالان صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران، چه پیشنهاد و نظری درباره نشریه پنجره ایرانیان و همچنین سایت رسمی پنجره ایرانیان و راه‌اندازی نمایشگاه آنلاین صنعت در و پنجره ایران دارید؟

درخصوص نمایشگاه آنلاین این نشریه باید از صمیم قلب به دست اندرکاران این نشریه، برای ایده نو و کارا در جهت ایجاد امکان دسترسی هرچه سریع‌تر به اطلاعات این صنعت تبریگ گفته و همه اعضای این نشریه تشکر و قدردانی کنم.

انتظار شما از نهادهای صنفی نظیر انجمن صنایع پروفیل یوپی‌وی‌سی ایران و انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران چیست؟

همکاری بیشتر اصناف وابسته به تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی و پرداختن به تولید به جای واردات، امکان ارتقای هر چه بیشتر کیفیت محصول و تامین نیاز و رضایت مشتری و بازار  را به صورت بهینه امکان‌پذیر خواهد کرد. این خود ما هستیم که می‌توانیم با تلاش و همکاری محصولی در شان مصرف کننده ایرانی تولید کنیم و از ریختن آب به آسیاب تولیدکنندگان خارجی جلوگیری کنیم.

سخن پایانی شما با مشتریان ویناک؟

مصرف کننده ایرانی لایق استفاده از کالای مرغوب است. ما با ایمان به این موضوع درتلاش هستیم تا کالای مرغوب را با قیمت مناسب برای شما فراهم کنیم و در دستیابی به این مهم نیازمند یاری شما دوستان و در انتظار نظرات سازنده شما در مسیر ارتقای کیفیت محصولات‌مان هستیم.


 

6 دوره پیشرفت صنعتی پویش پارت

دوره اول: شکل‌گیری

پویش‌پارت از سال 1361 با طراحی و ساخت قالب‌های سنبه و ماتریس فعالیت خود را آغاز کرد که در این دوره قالب‌های تعدادی از محصولات مورد نیاز مشتریان در کارگاه کوچکی با نام بامداد، طراحی و ساخته شد.

  • شیشه بالابر‌ وانت نیسان
  • لولای درب وانت نیسان

تعداد کارکنان در این دوره حداکثر 6 نفر، فضایی کاری 36 متر مربع و تجهیزات موجود شامل چند ماشین‌ابزار (صفحه‌تراش، دریل، فرز،. ..) بوده است

دوره دوم: سمت گیری به سوی تولید

در ابتـدای سال 1364 تولید گلـگیر‌جلو موتور سیکلت هوندا آغاز شد. در این دوره کارگاهی با مساحت 240 مترمربع و با همکاری 15 نفر با نام پویش، توانست از طرفی محصول خود را جایگزین قطعات ژاپنی (CKD) نماید و از سوی دیگر سفارشات جدیدی از مشتریان خود (تیزرو، نیرو محرکه) دریافت دارد.

طراحی و ساخت ابزار، همچنین تولید محصولات ذیل در این دوره صورت گرفت:

  • گلـگیر‌جلو موتـورسیکلت هوندا
  • شاسی موتور سیکلت براوو

دوره سوم: ورود به صنعت خودرو

با توجه به پایین بودن تیراژ تولید قطعات موتورسیکلت و در جهت تضمین بقای سازمان در حوضه بازار جدید و همچنین ارتقا کمی و کیفی مجموعه، از سال 1375 سازمان با نام پویش پارت وارد صنعت قطعه‌سازی خودرو گردید. در این دوره تعداد همکاران 30 نفر و فضای کاری 450 مترمربع بوده است.

در این دوره قطعات زیر به تولید انبوه رسید:

  • رام زیر گیربکس پیکان
  • گلویی باک بنزین پژو آردی و پیکان
  • دوره چهارم: رویکرد مدیریت کلاسیک

با موفقیت در اخذ گرید سازمان توانست بطور مستقیم با تامین کنندگان قطعات خودرو (ساپکو، سازه‌گستر و مهرکام پارس) فعالیت نماید و با ارتقا مجموعه همکاران و سیستم‌ها و روش‌های انجام کار، توانمندی‌های سازمان بگونه‌ای کیفی متحول گردید. از اقدامات و نتایج این دوره می‌توان به  تدوین برنامه استراتژیک، تغییر ساختار به سمت نگرش فرآیندی، بکارگیری ابزارهای CAD/CAM در طراحی و ساخت ابزار، اخذ گواهینامه بین‌المللی ISO/TS 19649:2002 و ساخت‌یافتگی نگرش، اهداف  اشاره نمود.تعداد همکاران از 30 تا 110 نفر، فضای کاری 2200 مترمربع و هویت سازمان با عنوان شرکت پویش پارت سیمین (سهامی خاص) مضمون یافت.

  • محصولات تولیدی در این دوره:
  • پایه نگهدارنده ستون زیر غربیلک میل‌فرمان پژو (405، آردی و پارس و سمند)
  • مجموعه گلویی باک بنزین وانت
  • تراورس زیر دستی جلو پای پراید
  • فریم پشتی صندلی عقب پژو 206

دوره پنجم: رویکرد مدیریت نوین

در این دوره سازمان با تبیین و ارتقا: فرهنگ سازمانی، نگرش مدیریتی، رویکرد یادگیری، برنامه‌ریزی استراتژیک، فن‌آوری اطلاعات، مدیریت منابع انسانی، مدیریت بازار و مدیریت زنجیره تامین خود را برای حضور موثرتر در عرصه بازار جهانی آماده می‌نماید. تعداد همکاران بین 100 تا 200 نفر، فضای کاری تا 10000 مترمربع و افق برنامه تا پایان سال 1389 طرح‌ریزی شده است.

دوره ششم: در این دوره عمده توجه سازمان معطوف به راه اندازی واحد تحقیق و توسعه و احداث مرکز علمی- کاربردی کاسپین (پویش پارت سیمین) بوده و تولید انواع یراق آلات ساختمانی (از جمله یراق آلات درب و پنجره UPVC) در دستور کار سازمان قرار گرفت.

نشریه پنجره ایرانیان، سال هشتم، شماره 85،آبان ماه 1393


ثبت نظر

ارسال