تولید شیشه‌های دوجداره استاندارد با ندکس

اشاره: کیمیا صنعت شیما نماینده انحصاری گروه صنعتی ندکس را می‌توان یکی از موفق‌ترین‌ها دانست؛ چه اینکه محصولات عرضه شده توسط این شرکت خوش‌آوازه و دارای وجهه جهانی باعث شده تا تولیدکنندگان شیشه‌های دوجداره دیگر نگران مواد مصرفی خود از جمله چسب پلی‌سولفاید، مولکولارسیو، اسپیسر‌ها، بوتیل‌ها و ... نباشند.
  • چهارشنبه 15 آبان 1392 ساعت 9:36

گفتگوی پنجره ایرانیان با مهندس امید قدرت، مدیرعامل شرکت کیمیا صنعت شیما، فرصتی بود برای اندیشیدن درباره تاثیر مواد مصرفی که در تولید شیشه‌های دوجداره به کار می‌رود و آسیب‌شناسی این دغدغه عمومی که چرا برخی پنجره‌های دوجداره پس از مدتی خاصیت عایق بودن خود در برابر انتقال حرارت یا صوت را از دست می‌دهند؟این مدیر صنعتی موفق کشور می‌گوید: فرهنگ استفاده چسب شیشه دوجداره در گذشته بیشتر به سمت تولیدات کارگاهی صورت می‌گرفته و از چسب‌های سیلیکونی استفاده می‌شده است، لذا اولین اقدام توسط کیمیا صنعت شیما این است که فرهنگ خرید و استفاده از محصول پلی سولفاید و به روز را تقویت کند همان طور که در تمامی کشورهای پیشرفته از این محصولات استفاده می‌شود. رسالت شرکت کیمیا صنعت شیما، تولید محصول به روز در سطح تکنولوژی دنیا و رواج فرهنگ مصرف درست خواهد بود. وقتی از مهندس  قدرت پرسیدیم که افق  آینده شرکت کیمیا صنعت شیما چیست پاسخ صریح بود و روشن: ندکس یکی از معتبرترین برندهاست و ما هم تلاش می‌کنیم تا محصولات تولید شده در ایران را به دیگر کشورهای منطقه صادر کنیم و رویکرد ما این است که محصولات عرضه شده باعث تولید شیشه‌های دوجداره استاندارد با کیفیت جهانی شود و حرکت به سمت قله‌های کیفیت متوقف نخواهدشد.

 

 

 

 پنجره ایرانیان: شرکت کیمیا صنعت شیما از چه سالی فعالیت خود را با چه هدفی آغاز کرد؟

شرکت کیمیا صنعت شیما به عنوان نماینده انحصاری کمپانی ندکس از سال 1386 فعالیت خود را در زمینه واردات مواد مصرفی تولیدکنندگان شیشه‌های دوجداره از قبیل: چسب پلی‌سولفاید (دوجزیی)، مولکولارسیو (تمامی سایزها)، اسپیسر (تمامی سایزها)، بوتیل، چسب هات‌ملت، کرنر (گوشه)، سوپاپ، کانکتور و. . . شروع کرده است. کیمیا صنعت شیما برای نخستین بار در ایران از سال 1391 با همت و پشتکار مدیریت و پرسنل شرکت، جهت رفاه حال صنعتگران محترم با مشارکت کمپانی ندکس، چسب پلی‌سولفاید، اسپیسر و دیگر ملزومات جهت تولید شیشه دوجداره را با برند و تحت لیسانس ندکس شروع به تولید کرده است. با توجه به اینکه کشور، تولید و سرمایه ایرانی را سرلوحه فعالیت‌های کلیه شرکت‌های تولیدی قرار داده، شرکت کیمیا صنعت شیما هم مصمم شد تا با انتقال دانش فنی و تکنولوژی، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، قابلیت آن را داشته باشد تا در ایران این کالا به تولید رسیده و ضمن ایجاد اشتغال در حوزه فعالیت‌های تولیدی، بتواند در آینده فعالیت‌های صادراتی را نیز پوشش دهد.

 پنجره ایرانیان: فعالیت شرکت ندکس عمدتا در چه زمینههایی است و چرا از بین شرکتهای خارجی به سراغ شرکت ندکس و محصولات آن رفتید؟

کمپانی ندکس فعالیت خود را از سال 1999 با تولید مولکولارسیو آغاز کرده و از آنجاکه مواد اولیه این محصول در ترکیه به وفور موجود است، موفق به تولید محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب شد. در سال 2007 نیز ندکس اقدام به سرمایه‌گذاری در کشور اوکراین کرد و در نوامبر 2007 موفق به تاسیس کارخانه‌ای به مساحت 7000 متر مربع در شهر زاپاروژی جهت تأمین و پوشش نیاز منطقه شد. همچنین این کمپانی در سال 2008 تولید محصول بوتیل خود را در استانبول آغاز کرد که امروزه ندکس در اروپا و آسیا از جمله کشورهای آلمان، چین و همچنین کشورهای شوروی سابق، عرضه کننده محصولات خود است. این شرکت به منظور نزدیکی به مشتریان خود در استانبول، زاپاروژی، مسکو، امسک و آلمان به تولید مواد اولیه شیشه دوجداره می‌پردازد. علاوه بر این ندکس تنها کمپانی جهانی است که با تولید مولکولارسیو، پلی سولفاید، درزگیرهای بوتیل و اسپیسر سبد محصولات خود را کامل کرده و فقط در صنعت شیشه دوجداره فعالیت دارند و در حال حاضر کمپانی ندکس دارای 9 کارخانه در سراسر جهان است. به همین دلیل، از آنجایی که شرکت کیمیاصنعت شیما، اعتقاد به برندینگ و کیفیت برتر را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است، لذا شرکت ندکس را که در این حوزه به عنوان یکی از معتبرترین برندها در حوزه صادرات و حضور در کشورهای اروپایی و آسیایی است، مورد ارزیابی و انتخاب قرار داد.

 پنجره ایرانیان: در حال حاضر چه محصولات و کالاهایی توسط شرکت کیمیا صنعت ندکس ارائه میشود؟

چسب پلی سولفاید (دوجزیی)، مولکولارسیو (تمامی سایزها)، اسپیسر (تمامی سایزها)، بوتیل، کرنر (گوشه)، سوپاپ، کانکتور و... .

 پنجره ایرانیان: کیفیت محصولات ارائه شده به چه نحوی است و این محصولات چه گواهینامهها و استانداردهای بینالمللی را دارد؟

از آنجا که برند ندکس، یک برند بین‌المللی است و صادرات را در حجم وسیع پوشش می‌دهد، دارای گواهینامه‌های ملی و بین‌المللی در حوزه کیفیت می‌باشد. از جمله T. U. V و تحت لیسانس Rosen Heim آلمان است. به همین دلیل اعلام می‌کنم که تمامی محصولات عرضه شده توسط شرکت کیمیا صنعت شیما، با کیفیت و استاندارد جهانی شرکت ندکس در بازار ایران عرضه می‌گردد و شرکت کیمیا صنعت شیما درصدد است استاندارد ملی و استاندارد ویژه این محصول را تدوین و ارائه کند، البته باید تاکید کنم که حوزه کیفیت، حوزه بسیار وسیعی بوده و انتقال دانش فنی و حفظ شاخص‌های کیفی در کل بازار با توجه به حضور رقبایی که با نام‌های معتبر کار نمی‌کنند و به صورت جعلی در بازار اقدام به ارائه محصول خود می‌نمایند، کار راحتی نبوده و زمان‌بر است

 پنجره ایرانیان: تاثیر چسبها و ملزومات ارائه شده توسط کیمیا صنعت شیما بر کیفیت در و پنجرههای دوجداره را چگونه ارزیابی میکنید؟

با توجه به آنکه صنعت شیشه دوجداره در کشور ایران جدید است و چسب به عنوان یک محصول واسطه در این صنعت استفاده می‌شود، فرهنگ استفاده چسب شیشه دوجداره در گذشته بیشتر به سمت تولیدات کارگاهی صورت می‌گرفته و از چسب‌های سیلیکونی استفاده می‌شده است، لذا اولین اقدام توسط کیمیا صنعت شیما این است که فرهنگ خرید و استفاده از محصولات پلی سولفاید و به روز را تقویت کند همان طور که در تمامی کشورهای پیشرفته از این محصولات استفاده می‌شود و در این زمینه، رسالت شرکت کیمیا صنعت شیما، تولید محصول به روز در سطح تکنولوژی دنیا و رواج فرهنگ مصرف درست خواهد بود.

 پنجره ایرانیان: توصیه شما به مونتاژکاران و سازندگان در و پنجرههای دوجداره در انتخاب محصولات و ملزومات نظیر چسبها و... چیست؟

مهمترین توصیه اعتماد و باور به برندی است که در سطح جهانی امتحان خود را پس داده و علیرغم مشکلات کیفی که ممکن است در فرآیند تولید که برای هر شرکتی پیش آید را نباید ملاک تصمیم‌گیری و انتخاب قرار دهند. یکی از توصیه‌های مهم به تولیدکنندگان جهت انتخاب محصول مناسب این است که معتبر بودن برند، قدمت و تجربه در بازار و گستره جغرافیایی حضور برند در ایران و منطقه را مدنظر قرار دهند. بنابراین پارامتر قیمت در گرو سایر شاخص‌های دیگر بایستی مورد بررسی قرارگیرد و فقط قیمت، به عنوان یک شاخص مستقل جهت تصمیم خرید خریداران مد نظر قرار نگیرد.

 پنجره ایرانیان: در حال حاضر چه سهمی از بازار را در اختیار دارید و برای آینده چه برنامهای دارید؟

ارائه سهم بازار به صورت یک عدد مستقل کار آسانی نیست، چون سهم بازار در گرو سهم مشتری است و برند ندکس در کنار سایر برندهای دیگر در بازار دارای مقام بالاتری است. این مطلب فقط یک ادعا نیست چرا که در طول زمان حضور در بازار و تولید و فروش با توجه به نوساناتی که همیشه در بازار ایران به خاطر نوسانات سیاسی و اقتصادی وجود داشته است، هیچ صنعتگری نمی‌تواند عددی را در جهت حضور خود به صورت قطعی اعلام نماید.

تنها می‌توان به آن اشاره کرد که اگر در کشور چند برند معتبر وجود دارد برند ندکس مقام بالا یا مساوی با برندهای دیگر را دارد که در حوزه تولید وارد شده‌اند. هدف بنیادین شرکت کیمیا صنعت شیما در آینده ارتقاء کیفیت به سطح بالاتر از وضعیت موجود خواهد بود. سرفصل اهداف گروه صنعتی کیمیا صنعت شیما عبارت است از نخست توسعه بازارهای جغرافیایی در داخل و خارج از مرزهای ایران؛ دوم احترام به رقابت سازنده چه در حوزه تولید چه در حوزه واردات با رقبای بالقوه و بالفعل و سوم اطلاع‌رسانی به مشتریان در جهت شناسایی و استفاده مناسب از چسب پلی‌سولفاید در حوزه فعالیتشان و قدرت تشخیص و انتخاب در شناخت محصول اصلی از محصول جعلی در بازار جهت کسب درآمد عرضه می‌شود.

 پنجره ایرانیان: محصولات ندکس در حال حاضر در چه کشورهایی عرضه میشود؟

کشورهای اروپایی،آسیا و کشورهای شوروی سابق

 پنجره ایرانیان: آیا محصولات ارائه شده در ایران با همان کیفیتی است که در دیگر کشورهای اروپایی عرضه میشود؟

کیفیت در بین کشورهای اروپایی و کشور ما مقیاس‌هایی است که نمی‌توان آنها را با هم مقایسه کرد چنانچه اگر شما به عنوان یک صادر کننده بخواهید کالایی را همزمان به کشور ایران و عربستان صادر کنید شاخص‌های کیفیتشان با یکدیگر متفاوت خواهد بود. شاخص‌ها اصولاً در مواردی مانند شرایط تولید، شرایط نگهداری، وضعیت آب و هوایی، شرایط اجتماعی و سبک زندگی بستگی دارد. پس بنابراین در حوزه تولید محصولات ندکس در ایران و کشورهای اروپایی ضمن رعایت استانداردهای اصولی و اساسی دیگر شاخص‌ها می‌تواند بر روی کیفیت تأثیرگذار باشد، اما این بدان معنی نیست که کیفیت زیر حد استاندارد است. چه در ایران چه در کشورهای اروپایی استاندارد اصلی رعایت شده، اما به دلایل داخلی هرکشوری می‌تواند تعریف کیفیت و شاخص‌های کاربری آن با هم متفاوت باشد.

 پنجره ایرانیان: یکی از اشکالات جدی در در و پنجرههای دوجداره به عرق کردن شیشهها و خروج گاز آرگون و در نهایت از دست رفتن خاصیت جلوگیری از هدررفت انرژی و مخدوش شدن عایق بودن پنجره برمیگردد. به نظر شما استفاده از محصولات ندکس چه تاثیر مستقیمی بر عایق بودن پنجرهها خواهد داشت؟

از آنجایی که چسب و کیفیت بالای آن یک کاربری عایقی را به همراه دارد، بنابراین نوع چسب استفاده شده، مدت زمان خشک شدن و از دست ندادن کیفیت پایه‌ای می‌تواند در کاربری و جلوگیری از عرق نمودن شیشه عامل مهم و تأثیرگذار باشد. سایر عوامل مهم در تولید شیشه و استانداردهای تولید شیشه دوجداره و تراز بودن آنها که منجر به عدم بخار کردن می‌گردد، زمان استفاده از چسب، رطوبت‌گیر با کیفیت بالا، نحوی استفاده کاربر زمان تزریق چسب به داخل شیشه دوجداره و چگونگی نگه‌داری آن در زمان مصرف است.

 پنجره ایرانیان: تا چه میزان به اصل مشتری مداری اهمیت میدهید و خدمات پس از فروش شما چگونه است؟

اصولاً شرکت‌هایی که در حوزه برند فعالیت می‌نمایند، یکی از مهمترین مواردی را که به آن پایبند هستند، اصل مشتری‌مداری است.  اصل مشتری مداری بر این پایه استوار است که همواره مشتری به عنوان رکن کسب و کار مدنظر فعالیت‌های تجاری یک شرکت قرار گرفته و کسب رضایت آن در اولویت قرار می‌گیرد با این رویکرد شرکت کیمیا صنعت شیما همواره در تلاش است که با حفظ کیفیت و ارتقای آن اصل مشتری مداری را به نحو احسن در شرکت دنبال کند. از این منظر خدمات پس از فروش کیمیا صنعت شیما که به عنوان یک عامل متمایز از سایر رقباست، شامل موارد زیر می‌شود.

1- رسیدگی به شکایات به موقع و سریع.

2- پیگیری حمل و نقل تا زمان رسیدن به دست مشتری.

3- رسیدگی به شکایات به صورت مستقیم از طریق مدیر تولید و مدیر خدمات پس از فروش.

4- گستردگی ارائه خدمات و توزیع مناسب در کل کشور.

5- استاندارد بودن محصولات و قابلیت ارائه خدمات مناسب به مشتریان .

6- نظارت بر قیمت و نحوه فروش و توزیع نمایندگان .

7- کنترل دائم وضعیت خدمات رسانی و رضایت مشتریان .

8- برخورداری از نیروهای اجرایی قوی تحت عنوان نمایندگان در سراسر کشور جهت نزدیکی بیشتر به مشتریان انتقال و بکارگیری نظرات ایشان که منجر به هزینه حمل پایین و دسترسی به موقع به مشتریان می‌گردد.

9- انعطاف‌پذیری شرکت در خصوص تغییر تولید بر اساس خواسته مشتری.

10- استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و پرسنل با تجربه جهت ارائه محصولات با کیفیت.

11- انجام مشاوره جهت خرید دستگاه‌ها و استفاده از محصولات به روش درست توسط متخصصین شرکت.

 پنجره ایرانیان: آیا محصولات به طور مستقیم توسط شرکت ارائه میشود یا اینکه نمایندگان فروش دارید؟

با توجه به این استراتژی که شرکت توسعه بازار و فروش در کلان شهرها و حومه‌های تابعه مراکز اصلی استان را مد نظر قرارداده، شبکه نمایندگی را به عنوان سیاست اصلی توزیع در شرکت بنیان نهاده و هم اکنون شرکت در 28 منطقه و مرکز استان نمایندگی انحصاری دارد.

 پنجره ایرانیان: سخن پایانی شما با خوانندگان پنجره ایرانیان و فعالان صنعت در و پنجرههای یوپیویسی ایران؟

ضمن آرزوی موفقیت و تشکر، این مژده را می‌دهیم که شرکت کیمیا صنعت شیما با همکاری شرکت ندکس در ایران همچنان در جهت ارتقای کیفیت محصولات برابر با استانداردهای بین المللی، توزیع از طریق نمایندگان به نام و پر تلاش در سراسر کشور و قیمت مناسب و تامین تولید کنندگان داخلی با بهترین شرایط جهت آبادانی ایرانی سر افراز و مستقل فروگذار نخواهد کرد.

پنجره ایرانیان، سال ششم، شماره 73، آبان ماه 1392


ثبت نظر

ارسال