در سومین دور از بازدیدهای اختصاصی پنجره ایرانیان از مجموعه وین‌تک انجام شد:

بازدید از واحد فنی و پشتیبانی شرکت وین‌تک و گفتگوی اختصاصی با مدیریت این واحد

وین‏‌تک، برندی معتبر و جهانی و در حال حاضر به‏ عنوان بزرگ‌ترین واحد تولید پروفیل‏ های یو.پی.وی.سی در ایران است که به یمن تنوع بالا در تولید مقاطع مختلف پروفیل و با بالاترین استانداردهای داخلی و بین‏المللی نامی آشنا برای تمامی متخصصان صنعت ساختمان کشور می‌باشد.
  • شنبه 13 آبان 1396 ساعت 23:24

گروه خبری ماهنامه پنجره ایرانیان در ادامه و در سومین بخش از مجموعه بازدیدها از بزرگ‌ترین واحد تولیدی پروفیل یو.پی.وی.سی کشور و همچنین پاسخ به این سؤال که آیا واقعاً وین‏‌تک پنجره یک است، به واحد فنی و پشتیبانی این مجموعه مراجعه و گزارشی در این زمینه تهیه کرد. واحد فنی و پشتیبانی وین‌‏تک در مجموعه انبار مرکزی در منطقه صنعتی صفادشت تهران مستقر است و آقای محمد نظری مدیریت این واحد را بر عهده دارد. وی دانش‌آموخته رشته مکانیک بوده و مدت 8 سال است که با مجموعه وین‌‏تک در حال همکاری می‌‏باشد. در حال حاضر مدیریت واحد فنی و پشتیبانی و همچنین مدیریت بخش انبار تهران بر عهده ایشان است. فعالیت‏ های واحد فنی و پشتیبانی و همچنین خدمات ارائه‌شده در این بخش از مهم‌ترین مباحث تشریح شده توسط وی می‌باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:


برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید


درباره پیشینه و لزوم استقرار واحد فنی در مجموعه وین‌تک توضیح دهید؟

پیشینه فعالیت اصلی شرکت وین‏‌تک در ایران به سال1379 بازمی‌گردد. مشتری‏ مداری، خدمات پس از فروش با رویکرد تکریم مصرف‌کننده نهایی، صیانت از برند و سطح کیفی محصولات و همچنین احترام به حقوق مصرف‏ کننده باعث شده واحد فنی از ابتدای فعالیت برند وین‌تک در ایران همیشه به‏ عنوان یکی از ارکان اصلی و مهم مجموعه وین‏‌تک محسوب شود. به‌وضوح مشخص است صنعت ساخت در و پنجره ‏های یو.پی.وی.سی در سال‏ های اخیر وسعت بسیار چشمگیری پیداکرده است؛ در کنار این وسعت باید سطح کیفی محصول نهایی نیز با اجرای دستورالعمل‏ ها و استانداردهای جهانی نیز مطابقت داشته باشد. در حال حاضر کارگاه‏ های بسیار کوچکی در کشور وجود دارد که اگر نظارتی از طرف واحد عرضه‏ کننده پروفیل بر عملکرد آنها نباشد این صنعت متحمل ضرر و زیان‏ های بسیاری خواهد شد. ارائه آموزش‏ های لازم جهت رعایت استانداردها و دستورالعمل‏ های تولید، پشتیبانی فنی درزمینهٔ راه ‏اندازی ماشین‏‌آلات و خدمات فنی و همچنین نظارت مستمر بر عملکرد نمایندگان ازجمله دلایلی است که لزوم ایجاد واحد فنی و پشتیبانی را در چنین مجموعه‏ هایی پررنگ‌تر می‏‌کند.

چه خدمات و فعالیت‌هایی در واحد فنی و پشتیبانی وین‏‌تک ارائه می‏‌شود؟

فعالیت اصلی واحد فنی را می‌‏توان در دو بخش کلی مطرح کرد. بخش اول مربوط به خدمات و پشتیبانی فنی به نمایندگان طرف قرارداد بوده، و بخش دوم خدمات پس از فروش را که در راستای اطمینان و رضایت مصرف‏ کننده نهایی از محصول خریداری‌شده با نام و نشان وین‏‌تک انجام می‏‌گیرد شامل می‌شود.

شرح کلی اقدامات انجام‌ گرفته در این واحد شامل:

الف) بازدید اولیه از شرکت‏‌های متقاضی اخذ نمایندگی و بررسی زیرساخت‏ های فنی موردنیاز جهت اعطاء نمایندگی.

ب) آموزش فنی و عملی نحوه ساخت در و پنجره‌‏های یو.پی.وی.سی در سیستم‏ های مختلف مطابق با استانداردهای وین‌تک.

پ) پشتیبانی فنی و خدمات شامل نصب تیغچه و قالب‌ها، بازدید از سطح کیفی محصولات خریداری‌شده و تنظیم ماشین‌آلات تولید متناسب با پروفیل‏‌های مصرفی در طول مدت همکاری.

ت) نظارت و بازدید دوره‌‏ای از تمامی نمایندگان طرف قرارداد و اعطاء گواهینامه فنی (گریدبندی) متناسب با سطح عملکرد.

ث) پیگیری‌های لازم از میزان رضایت مصرف‏ کننده نهایی در ارتباط با محصولات خریداری‌شده و میزان رضایت وی از خدمات ارائه‌شده و رضایت وی با توجه به خدمات ارائه‌شده از سوی نمایندگان زیرمجموعه این شرکت.

سیاست و دلایل قرارگیری واحد فنی در کنار واحد انبار چه بوده است؟

ازآنجایی‌که بسیاری از واحدهای تولیدی و همچنین کارگاه‌های تولید در و پنجره در نواحی اطراف تهران و شهرک‌های صنعتی مستقر هستند سعی شده با استقرار واحد فنی در انبار و به‌دوراز ازدحام و ترافیک شهری سرویس و خدمات در سریع‏‌ترین زمان ممکن انجام گیرد. با توجه به اینکه امکان آسیب‏ دیدگی پروفیل در فرایند بارگیری و تخلیه پروفیل‌ها وجود دارد، لذا استقرار واحد فنی در مجموعه انبار سبب می‏ شود که این واحد بدون واسطه، بر نحوه بارگیری و تخلیه نیز نظارت داشته باشد. دسترسی به‌موقع به تیغچه و قالب‌های موردنیاز نمایندگان از دیگر دلایل حضور واحد فنی در کنار واحد انبار می‌باشد.

تنوع محصولات تولیدی وین‌تک شامل چه مقاطعی می‌باشد؟

در حال حاضر 35 مقطع پروفیل یو.پی.وی.سی در چهار سری شامل 700-640-260 با برند وین‌تک و سری624  با برند پلاس‏پن تولید می‌گردد. سطح وسیع و طیف محصولات تولیدشده شامل پروفیل‌های لاستیک دار و بدون لاستیک و همچنین تولید پروفیل‏ های لمینیت به‏ خوبی می‏ تواند تمامی نیازهای فنی و سلیقه ‏ای مرتبط با ساخت پنجره ‏های دوجداره را پوشش دهد. لازم به ذکر است در آینده ‏ای نزدیک ازسری 634 و 240 که در حال حاضر در مرحله تست و آزمایشات فنی قرار دارد نیز رونمایی خواهد شد و تعداد مقاطع پروفیل‏ های تولیدی کارخانه ایران به 56 مقطع خواهد رسید.

در مورد شرایط اخذ نمایندگی رسمی از شرکت وین‌تک کمی توضیح دهید؟

بررسی‏ های اولیه توسط واحد فروش انجام می‌گیرد. این شرایط شامل حجم خرید اولیه و میزان سرمایه ‏گذاری صورت گرفته یا سرمایه در گردش و سابقه فعالیت تجاری و تولیدی می‌باشد. در صورت احراز این شرایط بازدید اولیه توسط واحد فنی به‌منظور ارزیابی فنی از مواردی همچون وسعت کارگاه، وضعیت ماشین‏ آلات تولید، تجهیزات جانبی فنی موردنیاز، وسعت انبارها و شرایط نگهداری کالا، ظرفیت تولید روزانه با توجه به فضای تولید و نیروی انسانی شرکت مذکور انجام می‏‌گردد و در صورت مطابقت با استانداردها نمایندگی اعطا می ‏شود. این حساسیت‌ها در شرایط اولیه بیشتر در ارتباط با بازدیدهای فنی موردتوجه قرار می‏ گیرد و چنانچه الزامات اولیه در بخش فنی مهیا گردد مسائل مالی با تعامل و شرایط خاصی قابل‌بررسی مجدد خواهد بود.

خدماتی که در طی مدت همکاری به نمایندگان زیرمجموعه ارائه می‏ شود شامل چه مواردی است؟

توجه به مقوله آموزش و افزایش سطح دانش فنی نمایندگان زیرمجموعه از مباحثی است که در وین‏‌تک با جدیت پیگیری می‏‌گردد. در همین راستا خدمات اولیه شامل نصب تیغچه و قالب‏ ها، پشتیبانی و آموزش‏ های فنی لازم جهت ساخت پنجره استاندارد مطابق تجربه و نیاز نماینده از مهم‌ترین خدمات ارائه‌شده توسط واحد فنی می‌‏باشد. این خدمات مادامی‌ که یک نماینده با شرکت وین‏‌تک همکاری دارد بدون هیچ محدودیتی ارائه خواهد شد. بر این اصل اعتقادداریم که انتقال مهارت و بهبود دانش فنی از سوی واحد فنی به‌مرور سبب ارتقاء کل این صنعت شده و مزایا و منافع آن نصیب مصرف ‏کنندگان نهایی خواهد شد.

آیا صاحبان پروژه‌های ساختمانی می ‏توانند به‌صورت مستقیم با شرکت وین‌‏تک همکاری داشته باشند؟

فعالیت اصلی مجموعه وین‏‌تک تولید پروفیل‌‏های یو‏.پی.وی.سی می‌‏باشد از این‏ رو به‌هیچ‌وجه در امر تولید در و پنجره یا سایر امور مرتبط فعالیتی نداشته و ندارد. اطلاعات تمامی متقاضیان در و پنجره چه در بخش کوچک و خرد و چه در بخش انبوه، توسط واحد روابط عمومی ثبت و به نمایندگان زیرمجموعه متناسب با ظرفیت تولید داده می‌شود. بااینکه امکانات و ماشین‌آلات موردنیاز مرتبط با تولید در و پنجره در کارخانه مهیا گردیده ولی از این امکانات صرفاً به‌منظور ساخت پنجره‌‏های نمونه جهت آزمایشگاه و تولید نمونه‌های تبلیغاتی بهره‏ برداری می‏‌گردد. همچنین به‏ خاطر حساسیت شدید جناب آقای مهندس خداپرست در موضوع فعالیت مدیران شرکت وین‏ تک در امور جانبی و مرتبط با ساخت پنجره، مدیران مجموعه به‏ شدت از ورود به بخش تولید در و پنجره یا سایر فعالیت‌های جانبی نهی گردیده ‏اند و هیچ فرد با هر سمت و سابقه‏ ای حق فعالیت در این امور را، حتی به‏ صورت غیرمستقیم ندارد.

ارزیابی واحد فنی در طرح نظارت و بازرسی عموماً به چه شکلی اجرا می‌‏گردد؟

کنترل کیفی و مطابقت مشخصات فنی تولید با استانداردها در هر صنعتی از شاخص‏ه ای بزرگ در ارزش‏ گذاری بر کیفیت تولیدات آن صنعت محسوب می‏‌گردد. وین‌تک به‌منظور صیانت از برند و سطح کیفی محصولات خود و همچنین ارتقای سطح کیفی محصول نهایی از سال 1394 اقدام به ایجاد طرح نظارت و بازدید دوره ‏ای کرده است. طرح در ابتدا به‌صورت آزمایشی و به‏ منظور جمع‏ آوری اطلاعات موردنیاز و تأثیرگذار اعم از توانمندی‏ های فنی و علمی، حجم سرمایه‏ گذاری صورت گرفته در بخش ماشین‏ آلات، وسعت کارگاه ‏ها و دفترهای فروش اجرا و تمامی اطلاعات موردنیاز جهت رتبه ‏بندی با درجه اهمیت امتیازبندی گردید. ارزیابی بدون هماهنگی قبلی و به‌دوراز هرگونه تصمیمات سلیقه ‏ای می‏ باشد. کارشناسان این واحد بنا بر آموزش ‏های دیده‌شده کنترل و بازرسی محصولات را مطابق با دستورالعمل ‏ها و آیین‏‌نامه‏ های فنی به انجام می‌رسانند.

تفاوتی در سطح گواهینامه‌های فنی ارائه‌شده به نمایندگان وجود دارد؟

در حال حاضر گواهینامه‏ های ارائه شده در سه سطح A+ وA  و B طبقه‏ بندی می‏‌گردد. گواهینامه‏ های ارائه شده دقیقاً مطابق با سطح عملکرد فنی و تولید هر نماینده در لحظه بازدید بوده و ارتباطی به سطوح و سوابق قبلی بازدید شده یا مدت همکاری ندارد. مطابق با گرید و رتبه اخذشده امتیازات و خدمات خاصی به هرنماینده تعلق می‏‌گیرد. درواقع وین‌تک با ارائه این امتیازات و حمایت‏ های مالی در قالب ایجاد شرایط فروش مناسب ‏تر توانسته بخش بزرگی از هزینه ‏های مضاعفی را که در امر ساخت پنجره استاندارد انجام می‌گیرد پوشش دهد.






چه موارد و فاکتورهایی در نظارت و بازدیدها لحاظ می‌گردد؟

ارزیابی و رتبه‏ بندی بر اساس سه‌شاخه اصلی صورت می‏‌گیرد. اول حجم سرمایه ‏گذاری ثابت صورت گرفته در بخش ماشین‏‌آلات و فضای تولیدی و اداری و همچنین نیروی انسانی شاغل، بخش دوم و از همه مهم‌تر سطح کیفی محصولات تولیدشده و میزان مطابقت با استانداردها و در بخش سوم نحوه فعالیت نماینده در بخش بازاریابی و فروش و همچنین دریافت استانداردهای کیفی از سایر ارگان‏ ها و سازمان‏ ها، موردبررسی قرار می‌گیرد.

حجم خرید، میزان فعالیت یا سابقه فعالیت می‏‌تواند در کسب گرید A+ مؤثر باشد؟ 

این مورد به‌هیچ‌وجه لحاظ نمی‌گردد. سطح کیفی محصولات تولیدشده مهم‌ترین بخش بازدید از نمایندگان است و حجم خرید یا سابقه همکاری یک نماینده تأثیری در گرید بندی ندارد. موارد بسیاری وجود دارد که یک شرکت بلافاصله بعد از شروع همکاری با شرکت وین‏‌تک بالاترین گرید را کسب کرده یا بالعکس، یعنی معدود نمایندگانی هستند که باوجود همکاری چندین ساله و حجم خرید بالا از شرکت وین‌تک، موفق به دریافت گریدهای بالا نشده ‏اند.

آیا پرداخت هزینه‌های مربوط به بازرسی فنی به عهده نمایندگان مربوطه می‌باشد؟

نمایندگان شرکت وین‌‏تک هیچ نقشی در تأمین هزینه‏ های بازرسی فنی ندارند. واضح است که کیفیت، رایگان و بدون پرداخت هزینه به دست نمی ‏آید مجموعه وین‌‏تک نیز از همان زمان که طرح بازرسی‏‌های فنی را برنامه ‏ریزی کرد کاملاً به این موضوع واقف بود به همین منظور برخلاف سایر واحدهای داخلی که در ابتدای هرسال بودجه ثابت و سقف هزینه مشخصی دارند، برای هزینه ‏های واحد فنی هیچ بودجه ثابت و سقف معینی تعیین نشده است. محدود نبودن هزینه‏ های واحد فنی به این معنی است که هر چه در طول سال بازدیدهای بیشتری از نمایندگان انجام بگیرد ما به هدف خود که بهبود سطح کیفی در و پنجره ‏های موجود در بازار است نزدیک ‏تر شده‏ ایم. در صورت تعیین سقف هزینه، طبعاً اهداف اقتصادی نیز در بازرسی‏ های فنی لحاظ می ‏گردد که در تضاد باهدف اصلی شرکت وین ‏تک مبنی بر ارتقاء اعتبار صنعت نوپای محصولات یو.پی.وی.سی می ‏باشد.

با توجه به وضعیت فعلی بازار آیا طرح نظارت و بازرسی به‌طورجدی و دقیق انجام می‏‌گیرد؟

شرکت وین‏‌تک در نظارت و بازرسی از نمایندگان خود کاملاً مصمم است و وضعیت بازار تأثیری بر این مورد ندارد. دو دهه فعالیت در صنعت در و پنجره ما را به این نتیجه رسانده است که محصول باکیفیت می ‏تواند کلید بقا در بازاری با وضعیت فعلی باشد چون محصولات بی‏ کیفیت به‌مرور از چرخه خارج می ‏شوند، حتی اگر به‌صورت مقطعی سهم عمده بازار را در اختیار داشته باشند.

سیاست وین‏‌تک در برابر  نمایندگانی که الزامات و استانداردهای تولید را به‏ خوبی رعایت نمی ‏کنند چگونه است؟

باوجوداینکه شرکت وین‌تک برای نمایندگان خود احترام بسیاری قائل است ولی مصرف‏ کننده نهایی بیشترین درجه اهمیت را نزد ما دارد به همین خاطر در صورت مشاهده کم‏ کاری و عدم رعایت استانداردهای تولید از طرف نماینده در مورد تولید محصول باکیفیت، در مرحله اول با ارسال نامه تذکر و درج تخلفات صورت گرفته موضوع اعلام می‏‌شود و در مراحل بعدی در صورت تکرار تخلفات قبلی، برخلاف میل باطنی ضمن ابطال گرید دریافتی به مدت حداقل شش ماه، ارسال پروفیل برای آن شرکت متوقف و اخطار کتبی شامل مواردی که باید در خط تولید اصلاح شود برای نماینده ارسال می‌شود. البته چنانچه بعد از بازدید مجدد فرایند تولید دارای مشکل خاصی نباشد و موراد مشاهده‌شده برطرف گردد، روند همکاری به روال سابق بازمی‌گردد. نمایندگان خاطی که در بازدید دوم نیز نسبت به اقدامات اصلاحی بی ‏تفاوت باشند، از نمایندگان سطح C محسوب گردیده و قطعاً از لیست نمایندگان وین ‏تک حذف می‌‏شوند.

آیا انتخاب یک پروفیل استاندارد می تواند تضمین ‏کننده کیفیت نهایی در و پنجره‏ های ساخته‌شده باشد؟

انتخاب یک پروفیل استاندارد شرط لازم برای کیفیت محصول نهایی است ولی الزاماً کافی نیست یعنی بهترین نوع پروفیل موجود در بازار هم اگر مطابق با استانداردهای تعریف و تضمین‌شده نباشد، مطمئناً کارکرد مناسبی نخواهد داشت. به همین دلیل ما باوجود  اطمینان کامل از کیفیت پروفیل‏ های خود همواره خریداران را به همکاری با نمایندگان معتبر و رسمی تشویق کرده ‏ایم.

شرایط برخورداری از گارانتی پنجره‏ های وین‌تک چگونه است؟

تنها آن دسته از نمایندگانی که موفق به اخذ گرید A+ و A از شرکت وین ‏تک شده ‏اند می‏ توانند برگ گارانتی و بیمه ‏نامه معتبر برای محصولات تولیدی خود ارائه کنند. ارائه بیمه ‏نامه ده‌ساله به خریداران محترم و تضمین کیفیت محصولات خریداری‌شده نشانگر اطمینان خاطر ما از کیفیت محصولات تولیدی شرکت وین‏ تک می‏ باشد و به همین دلیل لیست نمایندگان رسمی شرکت وین‌‏تک بر روی سایت اینترنتی شرکت قرار داده شده است تا خریداران در و پنجره نیز محصول باکیفیت بالا از نمایندگان رسمی تهیه فرمایند.

برای بهره ‏وری از دانش روز و ارتقاء سطح کیفی پنجره ‏های تولیدی چه امکاناتی فراهم گردیده است؟

مهم‌ترین مسئله در این مورد وجود رابطه مستمر بین شرکت و نمایندگان است تا جدیدترین مباحث در فرایند تولید به نمایندگان ابلاغ شود. تمامی نمایندگان شرکت وین ‏تک در طول یک سال حداقل 10 مرتبه مورد بازدید قرار می ‏گیرند و در این بازدیدها اطلاعات تکمیلی در اختیار آنها قرار می‏‌گیرد. همچنین واحد فنی شرکت وین‌تک آمادگی دارد تا در همه مراحل فرایند تولید نمایندگان را راهنمایی کرده و اطلاعات فنی و دانش فنی روز را در اختیار ایشان قرار دهد. در همین راستا شرکت وین‏ تک علاوه بر آزمون ‏هایی که روی پروفیل ‏های یو.پی.وی.سی در آزمایشگاه کنترل کیفی انجام می ‏دهد اقدام به خرید دستگاه آزمون تعیین میزان عایق ‏بندی و رفتار پنجره در مقابل شرایط جوی از شرکت KS آلمان کرده است. شایان‌ذکر است که تهیه این دستگاه به‌هیچ‌عنوان از الزامات کارخانه ‏های تولید پروفیل نبوده و صرفاً به‌منظور ارائه خدمات و تعیین سطح کیفی در و پنجره ساخته‌شده توسط نمایندگان تهیه گردیده است.

چه عواملی می‏ تواند بر توزیع پنجره ‏های بی‏ کیفیت و غیراستاندارد تأثیرگذار باشد؟

توجه به این نکته اهمیت زیادی دارد که توزیع محصولات بی‏ کیفیت در سطح بازار در درجه اول باعث متضرر شدن تولیدکننده در و پنجره و در بلندمدت باعث صدمه دیدن شرکت تولیدکننده پروفیل می ‏شود. آگاه کردن خریداران محصول نهایی از مشخصات یک محصول باکیفیت می‏تواند از توزیع پنجره ‏های بی‌کیفیت به بازار جلوگیری کند. نباید فراموش کرد که خریدار محصول نهایی ممکن است هیچ شناختی از استانداردهای تولید در و پنجره نداشته باشد به همین دلیل شرکت وین‏‌تک نمایندگان رسمی و مورد تأیید را به خریداران معرفی کرده و طی بازدیدهای فنی متعدد کیفیت محصولات تولیدی این نمایندگان را تضمین می‏ کند.

راهکارهای تشخیص پنجره استاندارد از پنجره ‏های غیراستاندارد چیست؟

ساده ‏ترین راه برای تشخیص کیفیت پنجره، شناسایی شرکت تولیدکننـده آن می ‏باشد. در شرکت‏ هایی که استانداردهای تولید در آن‌ها به‏ خوبی رعایت می ‏شود به‌مرورزمان این استانداردها نزد همه کارکنان به یک قانون نانوشته تبدیل‌شده و امکان تولید محصول غیراستاندارد در این شرکت‏ ها به کمترین مقدار می‏ رسد. کیفیت یک پنجره را می ‏توان در دو بخش عوامل ظاهری و استحکام محصول بررسی کرد. استانداردهای مربوط به بخش‏ های ظاهری یک پنجره می‏ تواند به‌سادگی توسط خریداران سنجیده شود ولی در خصوص استانداردهای مربوط به استحکام محصول خریداری‌شده به‌خصوص در ارتباط با نوع پروفیل‏ های تقویتی گالوانیزه مورداستفاده و نوع یراق ‏آلات، بررسی‏ های تخصصی و جامع می‏ تواند کیفیت پنجره را تضمین کند و همان‌طور که پیش از این نیز عنوان شد نمایندگان مورد تأیید شرکت دارای این صلاحیت می‌باشند.

و کلام آخر:

در هر کشوری کنترل کیفی و مطابقت مشخصات فنی تولید با استانداردها، از شاخص ‏های بزرگ در ارزش‏ گذاری بر کیفیت تولیدات آن صنعت محسوب شده و زمینه شکوفایی در این بخش را مهیا می ‏سازد. صنعت در و پنجره ‏های دوجداره در کشور ما در مسیر تکامل بوده و هنوز تا جایگزینی کامل با سایر پنجره ‏های قدیمی فاصله زیادی داریم. در حال حاضر مشتریان و مصرف‌کنندگان نهایی اطلاعات چندان دقیقی از مسائل فنی و کیفی ندارند و ما که عهده ‏دار تأمین ملزومات اولیه هستیم، می‌توانیم با ارائه آموزش مطابق با استانداردها به نمایندگان و مونتاژکاران و همچنین استقرار واحد بازرسی در پیشبرد و افزایش سطح کیفی محصول نهایی گام برداریم. قطعاً تدوین قوانین و دستورالعمل ‏های سختگیرانه در هر صنعتی همیشه باعث رشد و بهبود آن صنعت خواهد شد و این امر میسر نخواهد شد مگر با همکاری تمامی عزیزان حاضر در امر تولید در و پنجره‏ های دوجداره و تأمین‌کنندگان مواد اولیه.

 نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 121-آبان96


ثبت نظر

ارسال