در گفتگو با مدیر بازرگانی شرکت تک‏نما پی.وی.سی مطرح شد:

واناوین؛ پنجره‌ای رو به آرامش

  • چهارشنبه 17 آذر 1395 ساعت 10:30

شرکت تکنما پی.وی.سی سپاهان همگام با بهینه‌سازی مصرف سوخت و انرژی، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ در زمینه تولید پروفیل یو.پی.وی.سی با نشان تجاری واناوین آغاز کرده است و هم‌اکنون در زمینی به مساحت ده هزار مترمربع با زیربنای چهار هزار مترمربع در شهرک صنعتی رازی استان اصفهان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. واناوین در این مدت با تولید محصولات باکیفیت و اقتصادی توانسته است سهم خوبی از بازار کشور را به خود اختصاص دهد. کمک به افزایش بهره‌وری در بخش انرژی با تولید پروفیل‌های یو.پی.وی.سی باکیفیت و ارائه خدمات ارزشمند با تکیه‌بر کارکنان باانگیزه و کوشا که موجب بهبود زندگی مصرف‌کنندگان کشورمان می‌شود، مهم‌ترین راهبرد این شرکت در طول فعالیتش بوده است. برای نیل به این خواسته و حرکت در مسیر پیشرفت و موفقیت، شرکت تکنما پی.وی.سی اهدافی برای خود ترسیم کرده است. توسعه همه‌جانبه شرکت به‌منظور ارائه محصولات و خدمات گسترده در سراسر کشور، فروش به‌صورت اعطای نمایندگی در تمام استان‌های کشور، توجه به رضایتمندی مشتریان با پاسخ به سفارش‌ها، نظرها و پیشنهاد‌های آن‌ها در کمترین زمان ممکن، افزایش تولید پروفیل تا مرز ده هزار تن در سال جهت کسب سهم قابل قبولی از بازار پروفیل تولیدی کشور، افزایش صادرات محصولات با اعطای نمایندگی و مالکیت دفاتر فروش در کشورهای همسایه، ازجمله مهم‌ترین این اهداف است که مجموعه سخت‌کوش واناوین برای دستیابی به آن‌ها تلاش می‌کند. پنجره‌ایرانیان، برای آشنایی بیشتر مخاطبان نشریه با شرکت تکنما پی.وی.سی و شناخت پتانسیل‌ها و توانایی‌های این مجموعه با مهندس خان محمدی، مدیر بازرگانی توانمند تکنما پی.وی.سی گفتگویی انجام داده است که در ادامه توجه شمارا به آن جلب می‌کنیم.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

  شرکت تک نما پی.وی.سی از چه تاریخی فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون چه فراز و نشیبهایی را در مسیر پیشرفت پشت سر گذاشته است؟

شرکت تک نما پی.وی.سی در سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرده است. از آغاز فعالیت شرکت تاکنون تمام سعی متخصصان این شرکت به تولید باکیفیت و تحویل به‌موقع کالا به مشتریان معطوف بوده است. ما و تمامی همکارانمان در تمام این سال‌ها اخلاق محوری را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم و با بهره‌گیری از تجارب همکاران موفقی که در این صنعت قدیمی‌تر بوده‌اند، روزبه‌روز موفقیت‌ها و پیشرفت‌های بیشتری کسب کرده‌ایم.

  کارخانه تکنما پی. وی. سی سپاهان در کجا واقع‌شده و چه میزان وسعت دارد؟ همچنین پرسنل شما چه تعداد است؟

کارخانه با وسعت 10000 مترمربع در استان اصفهان واقع است و دارای 50 نفر پرسنل است.

  در حال حاضر چه محصولاتی در شرکت شما تولید می‏شود؟

محصولات این شرکت پروفیل‌های سفید و رنگی سری 60 بازشو است که تا پایان آذرماه سال جاری سری تک‌ریل و بازسازی نیز به آن‌ها اضافه می‌شود.

  محصولات واناوین از چه مزیت‏‌هایی برخوردار هستند؟

پروفیل یو.پی.وی.سی واناوین از بهترین مواد اولیه موجود، با فرمولی استاندارد تولید می‌شود و وزن مناسب و فضای گالوانیزه‌های یکسان در همه مقاطع باعث شده این محصول به‌عنوان یک پروفیل خوب باقیمت رقابتی در سراسر کشور جای خود را باز کند.

  برای بهره‌‏گیری از دانش و فناوری روز چه اقداماتی انجام داده‌‏اید؟

ما همواره سعی کرده‌ایم از دانش و اطلاعات روز دنیا در زمینه صنعت یو.پی.وی.سی مطلع باشیم و با ارتباط نزدیک با تولیدکنندگان مواد اولیه و سازندگان ماشین‌آلات معتبر دنیا و بازدیدهای متخصصان شرکت از نمایشگاه‌های بین‌المللی اطلاعات فنی و تخصصی خود را به‌روز کرده و آن‌ها را در جهت پیشرفت شرکت به کار بندیم.

  چه گواهینامه‌‏ها و استانداردهایی را تاکنون دریافت کرده‌‏اید؟

این شرکت دارای گواهینامه‌های متعدد ازجمله: سیستم مدیریت کیفیت، مشتری مداری و گواهینامه استاندارد اجباری ایران است.

  کیفیت محصولات تولیدی شما در مقایسه با استانداردهای جهانی، در چه سطحی قرار دارد؟

تمامی محصولات تولیدی در شرکت تکنما پی.وی.‌سی سپاهان با برند واناوین طبق دستورالعمل داخلی و بر اساس استاندارد ISIRI12291، توسط کارشناسان متخصص در آزمایشگاه مجهز و مدرن این شرکت مورد آزمایش قرار می‏‌گیرد که همواره نتایج حاصله حتی با ضریب بهتری نسبت به استانداردهای موجود بوده است.

  به نظر شما یک پنجره یو.پی.وی.سی مطلوب باید دارای چه ویژگی‏‌هایی باشد؟

یک پنجره مطلوب باید به شکلی طراحی، مونتاژ و نصب‌شده باشد که از نفوذ هوا جلوگیری کرده و در شرایط گرم و سرد آب هوایی مانع از اتلاف انرژی شود. کاهش نشت هوا و انتقال دما مهم‌ترین عوامل در داشتن خانه‌ای با بازده انرژی مناسب است که با داشتن یک پنجره مطلوب می‌توان از بالاترین تلفات حرارتی ساختمان جلوگیری کرد. داشتن یک پنجره مطلوب به عوامل مهمی بستگی دارد. که از آن جمله می‏توان به موارد زیر اشاره کرد.

• پروفیل: ازلحاظ کیفی و همچنین ازلحاظ قیمت مهم‌ترین نقش در ساخت یک پنجره یو.پی‌. وی.‌سی مطلوب را پروفیل مصرفی ایفا می‌کند، شاید یک پنجره با پروفیل نامرغوب یا مرغوب از شکل ظاهری برای مصرف‌کننده عام قابل‌تشخیص نباشد، اما مشکلاتی که در آینده گریبان‏گیر مصرف‌کننده می‌شود حتی باعث بیزاری از این صنعت می‌شود مانند تغییر رنگ، شکستگی پروفیل و یا حتی تغییر ظاهری.

• یراق‌آلات: یراق‌آلات استفاده‌شده در پنجره‌های یو.پی.وی.سی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ایجاد استحکام، مقاومت در مقابل خوردگی، امنیت در سرقت، تنوع در بازشو در و پنجره و ... همه از وظایف این قسمت از در و پنجره است که درواقع آرامش و امنیت لازم مصرف‌‏کننده را فراهم می‌سازد.

• شیشه: استفاده از شیشه‌های دو یا چند جداره در پنجره و درهای یو.پی.وی.سی موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی به میزان قابل‌توجهی می‌شود و درنتیجه موجب کاهش استهلاک سیستم سرمایشی و گرمایشی به میزان تقریبی 75 درصد خواهد شد. همچنین استفاده از شیشه‌های دوجداره (4 و 6 میلی‌متری) حداقل به میزان 50 درصد در کاهش میزان شدت صوت تأثیرگذار است.

• نصب: درواقع یک پایان خوب برای پنجره دوجداره، نصبی با شرایط استاندارد است. نکته قابل‌توجه در نصب استاندارد، استفاده از ملزومات استاندارد می‌باشد. لازم به ذکر است که حساسیت و دقت بالا در اندازه‌گیری اولیه به بی‌عیب و نقص بودن عملیات نصب پنجره منجر می‌شود. آب‏‌بندی در نصب موضوع بسیار مهمی می‏‌باشد. اگر پنجره‌ای فاقد عایق‌‏بندی باشد یا عایق‌‏بندی مناسبی نداشته باشد، هنگام لمس آن، گرما یا سرمای فضای بیرون را حس خواهید کرد، یا زمانی که نزدیک پنجره ایستاده‌‏اید، تغییرات دمایی را کاملا احساس خواهید کرد.

  برای جلوگیری از ورود پنجره‌‏های نامرغوب به بازارچه راهکارهایی وجود دارد؟

برای پاسخ به این سوال باید پارامترهای مختلفی را موردبررسی قرارداد:

 پروفیل باکیفیت و استاندارد، نگهداری مناسب، استفاده از گالوانیزه، استفاده از یراق‌آلات باکیفیت و نصب استاندارد، همگی به ساخت یک پنجره خوب و استاندارد منجر می‌شود. حال برای جلوگیری از ورود یک پنجره بی‌کیفیت به بازار نقش تولیدکنندگان پروفیل بسیار مهم است، ازاین‌رو اگر تمامی تولیدکنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی نسبت به عملکرد مشتریان خود مسئول باشند و کارگاه‌های مونتاژ را مورد ممیزی قرار دهند و سیستم نظارت بر عملکرد مشتریان خود داشته باشند، مطمئنا نتایج مثبتی حاصل خواهد شد.

شرکت تکنما پی.‌وی.‌سی سپاهان، در همین راستا از سال 1394 بازدیدهای استانی خود را از تمامی مونتاژکارانی که از پروفیل واناوین استفاده می‌کنند شروع کرده و کوشیده است با آموزش‌های فنی لازم عیب‌های احتمالی موجود را برطرف کند و برای تولیدکنندگانی که صلاحیت لازم را دارا باشند گواهینامه فنی مونتاژ صادر کند. در حال حاضر اکثر مشتریان واناوین دارای گواهینامه فنی بوده یا در شرف اخذ آن هستند و در این راه تولیدکنندگانی را که دارای تولید غیراستاندارد بوده‌اند و تمایلی به برطرف ساختن مشکلات خود نداشته‌اند از لیست مشتریان واناوین حذف کرده است.

  نظر شما درباره کیفیت پروفیل‌‏های یو.پی. وی.سی موجود در بازار چیست؟

به نظر من اکثر همکاران محترم تمامی تلاش خود را به کار گرفته و پروفیل‌های تولید داخل نسبت به گذشته دارای کیفیت بهتری هستند. البته یکسری تولیدکنندگان جزئی نیز وجود دارند که با عدم رعایت استاندارد لازم محصولات خود را به بازار عرضه می‌کنند که این موضوع مطمئنا دوام آن‌چنانی نخواهد داشت و این تولیدکنندگان رفته‌رفته از بازار حذف خواهند شد.

 فکر می‌‏کنید چه عاملی سبب توزیع محصولات بی‏‌کیفیت در بازار می‏‌شود؟ و وجود این محصولات بر کلیت صنعت در و پنجره دوجداره چه تاثیری برجای می‌‏گذارد؟

در زمینه توزیع محصولات بی‌کیفیت عوامل مختلفی می‌توانند وجود داشته باشند که از آن جمله می‌‏توان به این موارد اشاره کرد:

- نداشتن تخصص لازم در خصوص شناخت مواد اولیه و تولید؛

- عدم استفاده از ماشین‌آلات و قالب‌های مناسب؛

- رکود بازار و رقابتی شدن پروفیل‌های یو.پی. وی. سی؛

- عدم تولید کارخانه‌ها با تمام پتانسیل تولید و بالا رفتن هزینه‌های سربار و قیمت تمام‌شده پروفیل؛

وجود محصولات بی‌کیفیت می‌تواند باعث شود دیدگاه مصرف‌کنندگان نهایی نسبت به این محصول خراب‌شده و محصولات باکیفیت هم زیر سوال برود.

  به نظر شما وجود پنجره‌‏سازهای بی‌‏شناسنامه چقدر در بی‌‏اعتبار کردن این صنعت تاثیر دارند؟

همیشه معیار مصرف‌کننده پنجره ساخته و نصب‌شده است و درصورتی‌که این پنجره بی‌کیفیت و بدون در نظر گرفتن استانداردهای لازم تولیدشده باشد باعث عدم رضایت مشتری و صدمه دیدن صنعت یو.پی.وی.سی می‌شود.

از دیگر مواردی که می‌توان نام برد: بازرسی مدون، آموزش مونتاژکاران و دادن گواهینامه فنی به تولیدکنندگان باصلاحیت است که می‌تواند به این مسئله کمک کند.

  تشکل‏‌های صنفی در بهبود وضعیت صنف چه نقشی می‌‏توانند ایفا کنند؟

همیشه و در همه‌جا وجود تشکل‌های فعال و بانفوذ باعث بهبود وضعیت آن صنعت شده که اگر این تشکل‌ها قوانین و مصوبات سخت‌گیرانه‌ای نسبت به تولید تمامی محصولات آن صنعت وضع کنند و با همکاری تولیدکنندگان نظارت ویژه‌ای بر آن داشته باشند، مطمئنا نتایج بسیار مثبتی را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

  وضعیت فعلی و فضای پیش روی بازار در و پنجره‏های یو.پی.وی.سی را چگونه می‌‏بینید؟

در حال حاضر با توجه به رکود بازار، عدم نقدینگی و وجود رقبای خارجی، شرایط مناسب نیست و امید است با برطرف شدن این مشکلات مسیر برای همه صنعتگران کشور به‌ویژه همکاران این صنعت باز شود و همگی در کنار هم با رقابتی سالم، به کار خود ادامه دهیم.

نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 110-آذر 95


ثبت نظر

ارسال