همه‌چیز درباره نمای شیشه‌ای کرتین‌وال (بخش سوم)

مهندس شهرام علیزاده/ مدیرعامل شرکت آلوکد
  • دوشنبه 1 فروردین 1401 ساعت 14:3

طراحی سیستم‌های نمای شیشه‌ای کرتین‌وال و برنامه تولید این نوع سیستم‌ها

در بخش‌های قبل در خصوص معرفی کلی نمای شیشه‌ای کرتین‌وال، خواص و ویژگی‌ها و دلایل استفاده از این نوع سیستم، خواص و متریال‌های مورداستفاده در این‌گونه نماها و اهمیت استفاده از این نوع سیستم‌ها مباحثی مطرح کردیم.

  • اطلاعات فروش و عرضه و تقاضای سیستم‌های نمای شیشه‌ای

بدیهی است قبل از عرضه محصولی مانند نمای شیشه‌های کرتین‌وال و یا قبل از طراحی و استفاده از این نوع محصول در بناها می‌بایست اطلاعات قیمتی این نوع سیستم‌ها را کسب و نسبت به بررسی و آنالیز قیمت اقدام کرد. بهای تمام‌شده سیستم‌های نمای شیشه‌ای نسبت به تقاضای محصول و حاشیه سود این کالا نیز ازجمله مواردی است که حائز اهمیت خواهد بود.

محصول نهایی مورداستفاده نمای شیشه‌ای کرتین‌وال مدنظر طراحان، معماران و سازندگان بناها است، لذا تجمیع کلی قطعات و اتصالات ازجمله آلومینیوم، شیشه، واشرها، اتصالات، پیچ‌ها و... و بررسی کلی آن‌ها و به دست آوردن قیمت واقعی و نهایی سیستم اهمیت دارد.

سیستم‌های نمای شیشه‌ای کرتین‌وال از تنوع قابل‌توجهی برخوردار هستند، جهت بررسی بهای تمام‌شده تثبیت، عرضه و تقاضای واقعی موقعیت جغرافیایی و کشوری که از این نوع محصولات استفاده می‌کند نیز باید مدنظر قرار گیرد.

به‌عنوان‌مثال در کشور ترکیه از استاندارد TS 825 در تولید و اجرای سیستم‌های نمای شیشه‌ای کرتین‌وال استفاده می‌شود.

در کشور ایران استاندارد تثبیت‌شده‌ای در این خصوص اعلام نشده، لیکن به دلیل نزدیکی جغرافیایی و اقلیمی با کشور ترکیه از استاندارد TS 825 و یا استانداردهای اروپایی و بعضا آمریکایی نیز تبعیت می‌شود.

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال پانزدهم-شماره 173-174/اسفند 1400 و فروردین 1401


ثبت نظر

ارسال