نگاهی به pvc و نحوه تولید دروپنجره‌های یوپی‌وی‌سی

مهندس احمد جهان بین / تحریریه پنجره ایرانیان
  • چهارشنبه 3 خرداد 1402 ساعت 17:30

پنجره‌ایرانیان؛ pvc نمونه‌ای از پلاستیک کاربردی است که از مشتقات نفت تولید می‌شود و یکی از باارزش‌ترین محصولات صنعت پتروشیمی است. این ماده در مراحل مختلف تولید، بسیار مقاوم و مستحکم می‌شود. پس از کامل شدن مراحل تولید یوپی‌وی‌سی از این ماده غیرقابل انعطاف برای ساخت و تولید دروپنجره دوجداره، درهای ضد آب و پروفیل‌هایی با کاربردهای متفاوت استفاده می‌کنند.

استفاده از دروپنجره‌های یوپی‌وی‌سی در ساختمان‌ها جدید و نوساز بسیار رایج شده است. استفاده از این محصول به دلیل ضد آب بودن، بالاتر بودن امنیت آن‌ها، عایق بودنشان در برابر گرما و سرما و نفوذناپذیری‌شان در برابر ورود گردوغبار گسترش یافته است.

گرانول pvc چیست؟

پی‌وی‌سی یا (پلی وینیل کلراید)، یک ماده پلاستیکی است که به دلیل خواص خوب بسیاری که دارد استفاده از آن را در بسیاری از بخش‌های صنعتی مانند ساخت‌وساز، برق و انرژی ایده‌آل می‌کند. پی‌وی‌سی به دو شکل مختلف وجود دارد. یکی سفت یا سخت که رایج‌ترین نوع به شمار می‌رود و نوع دیگر آن نرم (انعطاف‌پذیر) که خواص اساسی آن را می‌توان با برخی مواد افزودنی تغییر داد.

پی‌وی‌سی در برابر واکنش‌ها و تنش‌های مکانیکی بالا مقاوم است. می‌تواند محیط‌هایی را که در آن اسیدها، بازها، چربی‌ها، الکل‌ها و نمک‌ها به‌طور انبوه وجود دارد را تحمل کند. علاوه بر قیمت ارزان همچنان عایق خوبی است.

پودر پی‌وی‌سی ماده اولیه اصلی ساخت محصولات پی‌وی‌سی است. این پودر خالص بدون هیچ‌گونه افزودنی است درحالی‌که گرانول‌های پی‌وی‌سی گرانول‌هایی هستند که به‌طورمعمول تثبیت‌کننده و سایر مواد افزودنی را اضافه می‌کنند.

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال شانزدهم-شماره 188/خرداد1402 


ثبت نظر

ارسال