معرفی کتاب «اسرار کار»

به قلم عباس توکلی / نویسنده: لزلوباک (معاون اجرایی شرکت گوگل) / مترجمان: منصور شیرزاد و محمدحسین میرمجیدی
  • جمعه 4 مهر 1399 ساعت 14:14

اشاره: کتابی که در این شماره به معرفی کوتاه آن می‏پردازیم، اسرار کار نام دارد که به قلم لزلوباک، معاون اجرایی شرکت گوگل، به رشته تحریر درآمده و توسط منصور شیرزاد و محمدحسین میرمجیدی ترجمه شده است. در این کتاب مطالب جالبی در خصوص مدیریت انسانی شرکت گوگل مطرح شده است. امیدواریم این مطلب برای مخاطبان ارجمند مفید بوده و ما را در جهت معرفی کتاب‏های سودمند دیگر به اهل مطالعه در شماره‏های بعد یاری کنند.

این کتاب تلاش کرده تا اسراری از شیوه‌های مدیریت ارزشمندترین دارایی‌های گوگل یعنی سرمایه‌های انسانی آن را در اختیار عموم قرار دهد. این اسرار چگونگی طراحی و پیاده‌سازی فعالیت‌های گوگل در حوزه‌هایی نظیر شناسایی و جذب استعداد، آموزش و توسعه فردی، مدیریت عملکرد، فرهنگ‌سازمانی، پاداش و… را نمایش می‌دهد.

گوگل توانسته است بیش از شصت هزار نفر از برجسته‌ترین استعدادها را جذب کند که به میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان خدمت می‌کنند. آنچه در گوگل مثال‌زدنی است این است که درحالی‌که همکاران خود را نازپرورده می‌کند از آنها بهترین و برجسته‌ترین ایده‌ها، محصولات و خدمات را به دست می‌آورد. مدل رهبری و ایجاد انگیزش در شرکت گوگل نظریه‌های سنتی رهبری را واژگون می‌کند که بیشتر بر نتایج متمرکز می‌شوند تا بر مردمانی که آن نتایج را ایجاد می‌کنند!

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال سیزدهم-شماره 156/مهر 99

 


ثبت نظر

ارسال