معرفی کتاب:

مدیریت پول

نویسنده: دیو رمزی / مترجم : گیتی شهیدی
  • چهارشنبه 5 خرداد 1400 ساعت 16:56

فرقی نمی‎‌کند در کجای دنیا ساکن هستید؛ چه در یک کشور ثروتمند روزگارتان را می‎‌گذرانید و چه در یک کشور فقیر، همیشه سوالی کلیشه‌‎ای ذهن همه را درگیر می‎‌کند. ما برای پیدا کردن کسی که بتواند جواب‌‎های درست و سودمندی به پرسش‎های مالی‎مان دهد، همیشه مشکل داریم. بازار پر است از مشاوران تحصیل کرده‎‌ای که می‎‌گویند چطور با برداشتن چند گام ساده می‌‎توانید میلیونر شوید یا درست‌‎ترین سرمایه‎‌گذاری را انجام دهید.

اما اگر کمی با خود روراست باشیم باید گفت که بیشتر این توصیه‎‌ها بی‎‌معنی و اغلب در حد تئوری است. اما پیشنهادهایی هم وجود دارد که با به کار بستن آن می‎‌توان به برنامه‎‌ای جامع در خصوص مدیریت منابع مالی‎مان دست یابیم.

برای خیلی از افراد، صاحب‎ خانه بودن، داشتن اتومبیل و موجود کافی در حساب بانکی اوج امنیت مالی است. اما آیا کسی از آینده خبر دارد؟ آیا از اتفاقات غیر قابل پیش‎ بینی و ناگهانی که ممکن است در یک لحظه امنیت مالی شما را تهدید کند، آگاه هستید؟

برای مثال یک لحظه تصور کنید که ناگهان شغل خود را از دست داده‎اید. ممکن است شرایط اقتصادی کشور ناگهان به هم بریزد و کارفرمای‎تان اقدام به تعدیل نیروهای خود کند. اگر این قرعه بد به نام شما بیفتد، در این شرایط تا چه مدت می‌توانید دوام بیاورید؟ آیا از عهده پرداخت قبوض و مخارج خانه برمی‎آیید؟ قطعا چنین چیزی در دراز مدت غیر ممکن است. بنابراین تصور شما در مورد امنیت مالی، بیشتر شبیه به یک سراب است تا واقعیت.

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال چهاردهم-شماره 164/خرداد 1400


ثبت نظر

ارسال