CRISES MANAGEMENT

مدیریت بحران در شرایط بحرانی در شرکت‌ها

مهندس شهرام علیزاده / مدیرعامل آلوکد
  • دوشنبه 1 مرداد 1397 ساعت 17:40

بحران‌ها از لحاظ فنی و یا اقتصادی و داخل و خارجی در برابر اجتماعی و یا سازمانی بودن تفکیک می‌شوند. موضوع مهمی که در ارتباط با وقوع بحران‌ها در شرایط گوناگون و چگونگی برخورد با آنها از سوی افراد وجود دارد این است که تمامی بحران‌ها به‌طور چشمگیری باهم مشابه هستند. در مطالب زیر به‌طور اختصار به چگونگی مدیریت بحران و تبدیل آن به فرصت می‌پردازیم.

ddپیش از شروع بحث و پرداختن به مدیریت بحران، مختصری معادله موفقیت را بررسی می‌کنیم:

Siw= PF × MD × SP + FS

(Spiritval power+financial success) Pbysical factors) (mental discipline)  (  Success in work =

موفقیت مالی         +         قدرت روحی                         نظم روانی                    عوامل فیزیکی           =      موفقیت در کار

 

در مسیر موفقیت یک مجموعه، عوامل زیر کمک شایانی می‌کنند:

-              تبلیغات مناسب تولیدات و خدمات

-              استفاده از قانون 20/80

-              معرفی دقیق محصولات

-              ارائه اطلاعات ویژه به مشتریان

-              خلق برنامه‌های دقیق کاری

اگر در مسیر پیشرفت و موفقیت هربار یک گام روبه‌جلو برداریم و هرگز از بهبود شرایط  خود دست نکشیم، به‌طور حتم  به موفقیت دست خواهیم یافت. نباید فراموش کنیم که موفقیت چیزی بیشتر از دستیابی به خواسته‌ها و توانایی نگاه کردن به آینده نیست.

شکست‎ها بر آموخته‌های ما  می‎افزایند و این شکست‌ها هستند که ما را می‌سازند. با یادگیری و درس گرفتن از شکست‌ها می‌توان در مسیر موفقیت قرار گرفت؛  اما ممکن است در مسیر ایجاد موفقیت، اتفاقات (بحران‌های) پیش‌بینی‌نشده‌ای ایجاد شود که این بحران‌ها خارج از کنترل و حیطه کاری مجموعه‌ها می‌باشد، حال می‌بایست تسلیم بحران‌ها شده و کنترل را از  دست داد یا سوار بر موج بحران‌ها به مبارزه باید پرداخت؟

مدیریت بحران، پیش‌بینی منظم رخدادهای مخاطره‌آمیز و آماده ساختن سازمان برای کنترل آنهاست. کنترل آن دسته عوامل داخلی و خارجی که به‌طورجدی سودآوری، حیات سازمان یا شهرت مجموعه را تهدید می‌کنند.

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 130-مرداد97


ثبت نظر

ارسال