دروپنجره‌های لیفت‌انداسلاید (Lift &Slide Aluminium Door & Window)

  • یکشنبه 11 آبان 1399 ساعت 11:18

در سال‏‌های اخیر با افزایش جمعیت و تغییر نحوه زندگی استفاده از فضای درونی و بیرونی خانه و آپارتمان مورد توجه قرار گرفته است. بدیهی است با گسترش آپارتمان‌نشینی، استفاده هر چه بیشتر از نور خورشید و کاهش آلودگی‌های صوتی و هدررفت انرژی می‌تواند از جمله دلایلی باشد که باعث شده اکثرا به دنبال حل این موضوع در فضای آپارتمان و منزل خود باشند.

 یکی از جدیدترین تکنولوژی‌ها در صنعت ساختمان، دروپنجره‌های لیفت‌انداسلاید است که به‏‌عنوان یکی از بهترین و پرکارترین سیستم‏‌ها در بازشوهای آلومینیومی استفاده می‏‌شود.

پنجره‏‌ها از لحاظ نوع بازشو به دو بخش اصلی لولایی و کشویی تقسیم بندی می‌‏شوند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. عمده‌‏ترین مشکل دروپنجره‌‏های کشویی بحث هوابندی و آب‏‌بندی این نوع پنجره‏‌هاست که در سیستم‌‏های لیفت‌انداسلاید این نقص کاملا مرتفع شده‌است و شما می‌‏توانید با اطمینان کامل در پروژه خود از این سیستم بهره ببرید.

دلیل نام‌گذاری این سیستم (لیفت و ساید) آن است که این نوع پنجره در زمان حرکت ابتدا از محل خود بلند شده لاستیک‌ها را از پروفیل جدا کرده و به‏‌راحتی در سطح لنگه حرکت کرده و پس از بستن دستگیره مجددا درگیر می‌شود. به عبارت دیگر، این نوع پنجره‌‏ها در دو حالت بسته و باز و به‌صورت لیفت عمل می‏‌کنند و طریقه عملکرد آنها به این صورت است که دستگیره را باید به سمت بالا چرخاند، این عمل سبب می‌شود که پنجره به‌اندازه ۵ میلی‌متر از روی فریم بلند شود و لاستیک با فریم برخورد نکند؛ بدین ترتیب به‌راحتی می‌توانید پنجره را حرکت دهید.

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال سیزدهم-شماره 155/شهریور 99


ثبت نظر

ارسال