توسعه شرکت های کوچک/ مدل چرچیل (Churchill)

نویسنده: روپرت مرسون /مترجم: عباس توکلی
  • یکشنبه 3 فروردین 1399 ساعت 11:23

برگرفته از کتاب ثبات، افیون کسب و کارها

اشاره: در این شماره مطلبی کوتاه درباره «توسعه شرکت‏‌های کوچک، مدل چرچیل» ارئه می‌‏شود. این مطلب برگرفته از کتاب ثبات، افیون کسب و کارها، نوشته، روپرت مرسون و ترجمه عباس توکلی است. امیدواریم این مطلب برای مخاطبان ارجمند مفید بوده و ما را در جهت معرفی کتاب‏‌های سودمند دیگر به اهل مطالعه یاری کنند.

نیل چرچیل (Neil Churchill) پروفسور بازنشسته در زمینه کارآفرینی از موسسه Insead در فرانسه و یکی از استادان برجسته در چند موسسه مطرح به‏‌شمار می‏‌رود. او تئوری خود را در ارتباط با توسعه شرکت‏‌های کوچک در پنج مرحله در سال 1983 به صورت مقاله منتشر کرد که این مقاله در سال‏‌های بعد بارها منتشر شده است. چرچیل و همکار نویسنده‌اش ویرژینا لویس (Virginia Lewis) فرضیه خود را از طریق 83 پرسش‏نامه در میان 110 مالک و مدیر کمپانی‌های موفق کوچک که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

چرچیل و لویس در این فرضیه نتیجه‏‌گیری می‏‌کنند که مدل‏‌های توسعه می‌‏تواند به انجام فعالیت‌های یک شرکت کمک کند. زمانی که به مدل توسعه شرکت‏‌های کوچک نگاه می‏‌کنیم «نقطه مشترکی که در چارچوب این مدل وجود دارد، افزایش فهم و درک طبیعت و شخصیت مشکلات این نوع شرکت‏‌هاست.» شناسایی این ساختار می‌‏تواند به «پیش‌‏بینی نیازهای اساسی در نقطه‏‌های مختلف کمک کند.» و می‏‌تواند پایه اساسی برای تامین «ارزیابی اثرگذاری راه‏‌حل‏ها در حال حاضر و ارائه پیشنهاد برای قوانین و سیاست‏‌های فعالیت یک شرکت باشد.» این ساختارها همچنین می‏‌توانند «راهنمایی برای حسابداران و مشاوران بابت تشخیص مشکلات و همگن کردن راه‏‌حل‌‏ها در محیط‏‌های کارآفرینی کوچک باشد.»

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال سیزدهم-شماره 149-150/اسفند 98 و فروردین 99


ثبت نظر

ارسال