تکنولوژی ساختمان_کنترل ساخت نماهای شیشه‌ای (3)

مهندس شهرام علیزاده/ مدیرعامل شرکت آلوکد
  • پنجشنبه 1 مهر 1400 ساعت 13:52

اشاره: مطالبی که در پیش رو داریم، توسط وزارت آموزش عالی ترکیه جهت تدریس در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای تهیه شده است و دانش آموزان به‌صورت علمی و عملی در این خصوص آموزش می‌بینند، خلاصه‌ای از این جزوه آموزشی در چند بخش تقدیم همکاران و خوانندگان عزیز می‌گردد. امیدوارم در کشور عزیزمان ایران نیز این‌گونه مشاغل علمی و جدید در هنرستان‌ها و مدارس فنی و حرفه‌ای آموزش داده شده و افراد متخصص (نه فقط تجربی) آموزش داده شود.

 

نماهای شیشه‌ای در مناطق گرم سیر و سردسیر (±50 C)

استفاده از نماهای شیشه‌ای امروزه با توجه به تکنولوژی تولید شیشه‌های دوجداره و افزایش کیفیت شیشه‌های تولیدی دیگر دغدغه معماران و سازندگان نیست.

سازه‌های آلومینیومی ترمال‏بریک نگهدارنده شیشه‌ها (کرتین‌وال‌ها) و هم‌چنین شیشه‌های دوجداره با گاز و تکنولوژی تولید بالای این محصولات در محیط‌هایی با درجه حرارت ±50⁰ به‌راحتی قابل اجرا و بهره‌برداری هستند.

به دلیل استفاده از سازه آلومینیومی ترمال‏بریک و شیشه‌های دوجداره با گاز نمای اجراشده ایزوله بوده و در برابر سرما و گرما کارایی بسیار بالایی دارند. درحالی‌که در سازه‌های آهنی این مکان وجود ندارد.

استفاده از شیشه‌های بازتابنده نور خورشید (رفلکس و LOW-E) امروزه در خصوص کارایی بالای نماهای شیشه‌ای نقش اساسی دارند.

شیشه‌های دوجداره با ترکیب شیشه بیرونی بازتابنده خورشید و حداقل 12 میلی‌متر فضای بین دو شیشه که توسط گاز مخصوص عایق شده‌اند به‌راحتی در برابر گرمای 50± مقاومت کرده و باعث می‌شود گرما و سرمای مطبوعی را در داخل بنا تجربه کنیم.

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال چهاردهم-شماره 168/مهر1400


ثبت نظر

ارسال