لزوم تغییرات در بناها و نماها پس از کرونا

مهندس شهرام علیزاده / مدیرعامل شرکت آلوکد
  • چهارشنبه 1 اردیبهشت 1400 ساعت 15:14

فیلم شیوع که در سال 2011 از سوی سینمای هالیوود تولید و در دنیا پخش شد، شاید برای نویسنده و تولیدکننده آن چیزی جز یک فیلم در ژانر ترس و هیجان نبود و به‌احتمال زیاد بسیاری از ما این فیلم را بعد از اعلام رسمی بیماری در ماه ژانویه 2020 دیده باشیم.

بنا بر گفته دکتر Ian lipkin ویروس‌شناس و مشاور فیلم شیوع، شرایط پیش‌آمده کنونی به‌صورت جدی نگران‌کننده است. بر اساس گفتگوی وی با شبکه‌های تلویزیونی، مدت زمان ادامه این وضعیت قابل پیش‌بینی نخواهد بود و شاید یک‌سوم انسان‌ها در دنیا درگیر این بیماری شوند. تمام پیش‌بینی‌های ارائه‌شده بر اساس آماری است که تاکنون ارائه شده است.

اگر تعداد انسان‌های روی زمین را هفت میلیارد و هشتصد میلیون نفر فرض کنیم این همه‌گیری بزرگ‌ترین همه‌گیری تاریخ بشر بوده است. اگر فرض کنیم واکسن‌های تولیدی، باوجود تغییرهای مکرر ویروس، در جامعه جهانی خوب عمل کنند و نیز بدن انسان‌ها به‌طور طبیعی با این موضوع به مقابله بپردازند، حداقل یک درصد مرگ‌ومیر قابل پیش‌بینی خواهد بود یعنی رقمی معادل هشتاد میلیون نفر.

این بیماری از زمان پیدایش، علاوه بر شیوع بین جوامع انسانی، مشکلات جدی نیز در خصوص مسائل ژئوپلیتیک واکونومیک ایجاد کرده است.

در بین سال‌های 2015 و 2016 برای افزایش زیستگاه‌های مقاوم در محیط‌های شهری (شهرنشینی) سند همکاری بین‌المللی به‌ نام Sendia بین کشورها به امضاء رسیده که بر اساس آن قرار است تا سال 2030 همکاری‌های مشترکی هم از بعد داخلی و هم از بعد جهانی به انجام برسد.

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال چهاردهم-شماره 163/اردیبهشت 1400

 


ثبت نظر

ارسال