مدرنیته و معنای زندگی (بخش سوم)

دپارتمان مهندسی پوسته شرکت سکو ایران
  • پنجشنبه 3 مهر 1399 ساعت 14:7

پس از گذشت بازه‌ای از زمان و کسب تجربیات متفاوت، بر آن شدیم تا روند حرکت صنعت در حوزه ساختمان را از دوره رنسانس تا به امروز موردبررسی قرار دهیم و تاثیرات مختلف آن و نوع نگرش جامعه و همچنین کشف و اختراعات حاصل از نیازهای نوظهور را به‌صورت کلی تجزیه‌وتحلیل کنیم تا بلکه بتوانیم تمامی نقصان‌ها در طرح‌های جدید را برطرف کنیم. خواسته بسیاری از دوستان همکار این بوده است که در جهت رشد فنی و نیز آموزش مبانی نظری، این روند تحلیلی و فنی صورت پذیرد تا جامعه بتواند برای خود سرپناهی امن ایجاد کند. در بخش نخست این مقاله در خصوص «پیدایش یک نیاز» مباحثی مطرح شد. در بخش دوم موضوع «مدرنیته اولیه و ساختار غالب» بررسی شد. در این بخش به معرفی «جنبش فوتوریسم» پرداخته شده است.

با توجه به گذر از مباحث و دلایل حصول معماری مدرن اولیه و در عبور از ساختار غالب آن و پدیدار شدن سبک شیکاگو و بُعد بعدی نیاز حس هنر و ساختار نو و ایجاد مکتب هنر نو، می‌رسیم به دیدگاهی که در آن آینده‌نگری ملاک کار قرار می‌گیرد و جنبش جدید با نام فوتوریسم (آینده‌نگری) را در اوایل قرن بیستم رقم می‌زند. مرکز این جنبش در ایتالیا شکل می‌گیرد و بارقه‌هایی در روسیه نیز دیده می‌شود.

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال سیزدهم-شماره 156/مهر 99

 


ثبت نظر

ارسال