افزایش 25 درصدی تولید برق با استفاده از نانو‌فناوری

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 74، آذرماه 1392

مدیر دفتر تحقیقات و کنترل کیفیت تجهیزات شرکت برق منطقه‌ای فارس گفت: با بهره‌گیری از فناوری نانو می‌توان تولید برق را تا 25 درصد در افق 2020، افزایش داد.
  • جمعه 1 آذر 1392 ساعت 15:31

علی‌ صدرزاده در حاشیه برگزاری سمینار آشنایی با کاربردهای نانو فناوری در صنعت برق توسط پژوهشگاه نیرو در شیراز، افزود: با توجه به کاهش ذخایر نفتی و افزایش نیاز جهانی برای تامین انرژی، به‌کارگیری فناوری نانو در حوزه برق و انرژی مورد توجه قرار گرفته است. وی گفت: ایران اسلامی در زمینه نانو و تولید علم، در جهان حائز رتبه هشتم و در منطقه نیز جایگاه نخست را دارد بنابراین انتظار می‌رود استفاده از این فناوری‌ نوین در همه عرصه‌های علمی و تکنولوژیک، توسعه یابد. ریاحی نوری، مدیر گروه پژوهشی پژوهشگاه نیرو نیز گفت: نانو انقلاب تکنولوژیک قرن ۲۱ است.

وی گفت: نانو در قرن حاضر سبب دگرگونی در حوزه‌های مختلف از جمله مواد، انرژی، محیط زیست و الکترونیک شده است. مدیر گروه پژوهشی پژوهشگاه نیرو خاطرنشان کرد: این فناوری در محور انتقال و توزیع نیروی برق، ساخت هادی‌ها و کابل‌ها، ورق‌های هسته ترانسفورماتور، عایق الکتریکی خطوط فشار قوی، پوشش مقره پرسلانی، سیالات خنک کننده ترانسفورماتور و سازه‌های بتنی استفاده می‌شود. 


ثبت نظر

ارسال