گزارش اختصاصی پنجره ایرانیان از:

دهمین نمایشگاه بین‌المللی دروپنجره و صنایع وابسته تهران

  • شنبه 3 فروردین 1398 ساعت 17:37

 

پنجره‌ایرانیان؛ دهمین نمایشگاه بین‌المللی دروپنجره و صنایع وابسته تهران از 3 تا 6 بهمن‌ماه 1397 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. این نمایشگاه در فضایی افزون بر 30 هزار مترمربع پذیرای بیش از 285 شرکت داخلی و خارجی از 6 کشور جهان بود.

معرفی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل صنایع و خدمات صنعت دروپنجره، ایجاد زمینه‌های جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری، آشنایی با نوآوری‌ها و پیشرفت‌های صنعت دروپنجره، ایجاد فضای رقابتی و ارتباط مستقیم میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، اشتغال‌زایی و یافتن بازارهای جدید صادراتی و افزایش صادرات، مهم‌ترین اهداف برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی دروپنجره و صنایع وابسته بود.

برگزاری ۸ کارگاه آموزشی- تخصصی مرتبط با صنعت دروپنجره در گروه‌های پروفیل و دروپنجره یو.پی.وی.سی، ماشین‌آلات و تجهیزات و دروپنجره آلومینیومی از برنامه‌های جانبی دهمین نمایشگاه بین‌المللی دروپنجره بود که با توجه به شرایط بازار، ​بخش عمده این کارگاه‌ها مربوط به موضوعات فروش، بازاریابی کالا و افزایش سطح دسترسی به بازار داخلی و خارجی بود.

بهمن حسین زاده، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در افتتاحیه این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: سالیانه 550 تن انواع محصولات در پنجره و پروفیل به ارزش 200 میلیون دلار از کشور صادر می‌شود. حسین زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع جلوگیری از اتلاف انرژی به‌ویژه در ساختمان‌ها، این صنایع باید از حمایت‌های بیشتری برخوردار شوند.

دهمین نمایشگاه بین‌المللی دروپنجره و صنایع وابسته به‌صورت تفکیک‌شده و در سالن‌های مجزا شامل گروه‌های پروفیل یو.پی.وی.سی، دروپنجره یو.پی.وی.سی، ماشین‌آلات و تجهیزات و دروپنجره آلومینیومی بود که هرکدام یک یا چند سالن مستقل را در اختیار داشتند و مابقی گروه‌ها مانند یراق‌آلات، شیشه پنجره، توری پنجره، نشریات تخصصی و سایر حوزه‌های مرتبط در این سالن‌ها جانمایی شده بودند.

در اولین روزهای نمایشگاه خبر رسید که نمایشگاه بین‌المللی دروپنجره و صنایع وابسته از سال آینده در تیرماه برگزار می‌شود. به نظر می‌رسد این موضوع با توجه انتقادات و اعتراضاتی که سالیان اخیر نسبت به تاریخ برگزاری نمایشگاه مطرح می‌شد باعث خوشحالی بخش عمده‌ای از فعالان این صنعت شود. بااین‌حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا برگزاری نمایشگاه در تیرماه می‌تواند رونق دوباره‌ای به بازار کساد و جان تازه‌ای به کالبد نیمه‌جان صنعت دروپنجره کشور ببخشد یا همچنان باید منتظر امدادهای غیبی باشیم!

گفتنی است، امسال نیز به همراه گروه خبری نشریه پنجره‌ایرانیان به میان مشارکت‌کنندگان این نمایشگاه رفتیم و همین پرسش را با این عزیزان مطرح کرده و جویای نظراتشان دراین‌باره شدیم. در ادامه توجه شما را به این گزارش و چکیده‌ای از گفتگوهایی که با غرفه داران و مشارکت‌کنندگان دهمین نمایشگاه دروپنجره تهران انجام دادیم جلب می‌کنیم.

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

 

نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 137-138-اسفند97 و فروردین 98

 

 


ثبت نظر

ارسال