تجربه جدیدی از شرکت آلوکد(آلوم کاردینه) :

ابداع آلوکد؛ نمای شیشه ای ساختمان با پنل خورشیدی

پنجره ایرانیان: مهندس شهرام علیزاده و همکارانش در شرکت مهندسی آلوکد ابتکار خلاقانه را به اجرا نهادند و نمای شیشه ای ساختمان را با استفاده از پنل های خورشیدی اجرا کردند.
  • شنبه 22 فروردین 1394 ساعت 14:28

 به گزارش پنجره ایرانیان:- شیوه جدید ترکیب پنلهای خورشیدی و اجرای آنها به همراه نماهای شیشه ای وارد مرحله ای تازه شد.

شرکت آلوکد(آلوم کاردینه) با ترکیب پنلهای خورشیدی و نمای شیشه ای در نمای ساختمان سبک جدیدی از این نوع فناوری را تجربه نمود. در این روش با ترکیب دو دانش(نمای کرتین وال و پنلهای خورشیدی)در اجرای نمای ساختمان ها، همزمان ضمن زیبا سازی نما و مزایایی از جمله سایه بان با استفاده از صفحات پنل های خورشیدی، انرژی مورد نیاز جهت مصارف داخل ساختمان نیز تامین گردید.

- شرکت آلوکد با اجرای این شیوه در یکی از پروژه های خود با همکاری شرکت تولید این نوع پنلهای خورشیدی، تجربه ذی قیمتی به دست آورده و هم اکنون آماده ارائه خدمات، طراحی و اجرای این نوع سازه ها در نماها با تکنولوژی های به روزآوری شده می باشد.

- گفتنی است در صورت طراحی در پوسته خارجی نماها می توان از این پنلها در داخل سازه های کرتین وال نیز بهره برد به این ترتیب علاوه بر اینکه سطح عایقی ایجاد می گردد، انرژی الکتریکی مورد نیاز بنا را تا حد قابل ملاحظه ای تامین نموده ایم .این در حالی است که امروزه امکان تولید اینگونه پنلهای خورشیدی با ابعاد متنوع نیز حاصل گردیده است. واحد تحقیق و توسعه در شرکت آلوکد امیدوار است تا با پیشرفت این نوع فناوری ها به هدف ایجاد ساختمانهای Green Building هر چه بیشترنزدیک شویم.

 


ثبت نظر

ارسال