شارژ لامپ خورشیدی در روزهای توفانی!

لامپ‌های قابل شارژ مجدد که تنها از نور خورشید استفاده می‌کنند، می‌توانند به روشن کردن مناطقی که دسترسی کم به برق دارند، کمک کنند. سرویس فناوری ایسنا، لامپ خورشیدی 15 دلاری Nokero N200 می‌تواند حتی در آب‌وهوای بد خود را شارژ کرده و شش ساعت دوام بیاورد.
  • شنبه 24 آبان 1393 ساعت 1:35

این لامپ برای مناطقی طراحی شده که دسترسی محدید به برق وجود داشته یا بطور کلی از آن محرومند، اما همچنین می‌توان از آن برای اردوها یا در زمان قطعی برق بهره برد. طراحی N200 پس از لامپ اولیه N100 ارائه شد و توانست جایزه اختراعات بشری USPTO 2013 را از آن خود کند.

این جایزه، ابداعاتی را هدف قرار می‌دهد که از فناوریهای ثبت شده به‌منظور تامین نیازهای بشریت استفاده می‌کنند. این لامپ‌های خورشیدی دارای درخشش هوشمند بعنوان جایگزین برای نمونه‌های الکتریکی طراحی نشده‌اند، بلکه در عوض با لامپ‌های نفت سفید و سایر دستگاه‌های مشابه مورد استفاده در مناطق محروم همتراز هستند.

لامپ N200 حداکثر به 13.5 لومن در مقایسه با میزان 850 لومنی یک لامپ 60 واتی می‌رسد. شارژ این لامپ در نور کم حدود یک روز طول می‌کشد اما در نور مستقیم خورشید این میزان به 4 ساعت تقلیل می‌یابد. این لامپ ضد آب کمی بزرگتر ازلامپ‌های سنتی بوده و در یک حلقه فولادی کروم جای می‌گیرد. این فناوری را می‌توان با استفاده از یک سلول خورشیدی به سمت خورشید چرخاند که در آن زمان، نیرو در چهار ال‌ای‌دی توزیع می‌شود.

نیروی خورشیدی در یک باتری نیکل-فلز 1000 میلی‌آمپری ذخیره شده که به ادعای شرکت سازنده، تا دوسال قابل استفاده بوده و بعد می‌توان آن را با یک باتری جدید یک دلاری تعویض کرد. حالت ذخیره انرژی این لامپ بدین معنی است که تنها زمانی که نور به کمتر از 200 لوکس –معادل نور در روزهای ابری و توفانی- برسد، روشن می‌شود. قیمت هر یک از این لامپ‌های خورشیدی 15 دلار اعلام شده است.


ثبت نظر

ارسال