ثبات قیمت‌ها در بازار آهن

نشریه پنجره ایرانیان، سال پنجم ، شماره 54 ، فروردین ماه 1391

  • سه شنبه 1 فروردین 1391 ساعت 2:5

 تهران-رییس اتحادیه آهن‌فروشان با بیان این که قیمت‌ها در بازار آهن طی سه ماه گذشته ثابت مانده، قیمت هرکیلوگرم تیرآهن را 1180 تومان و میلگرد را 1200 تومان اعلام کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید وتجارت ایران (شاتا)، 'محمد آزاد' با تاکید بر اینکه قیمت‌ها طی سه ماه گذشته ثابت مانده است، هرگونه افزایش قیمت مصالح ساختمانی به‌ خصوص آهن و سیمان را رد کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌ها تا پایان سال بدون تغییر باقی بماند.

وی نوسانات اخیر در بازار ارز را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: این نوسانات تا حدودی موجب تغییر قیمت‌ها دراین بخش شد که با تدابیر به کار گرفته مشکلات رفع و قیمت‌ها به حالت قبلی بازگشت.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان با بیان این که 50 الی 55 درصد نیاز آهن کشور از محل تولید داخلی تامین می‌شود و تامین مابقی آن از محل واردات درقالب شمش صورت می‌گیرد، اظهار داشت: اگر تامین مواد اولیه در داخل صورت گیرد سال آینده هیچگونه تغییر قیمتی نخواهیم داشت.

*تولید 14 میلیون تن تا پایان سال

رییس اتحادیه آهن‌فروشان میزان تولید آهن و محصولات فولادی از ابتدای سال تاکنون را دوازده میلیون و 500 هزارتن اعلام کرد.

وی افزود: پنج میلیون تن از این میزان توسط بخش خصوصی و 7.5 میلیون تن توسط بخش دولتی تولید شده است.

آزاد ابراز امیدواری کرد میزان تولید داخلی تا پایان سال به 14میلیون تن افزایش یابد، این درحالی است که تولید داخلی در سال گذشته حدود 10 میلیون و 500 هزارتن بوده است.

• خودکفایی در تولید طی سه سال آینده

آزاد با اشاره براینکه درصورت تداوم این وضعیت طی سه سال آینده در این زمینه به خودکفایی خواهیم رسید، گفت: درحال حاضر نیاز کشورمان 22 الی 23 میلیون تن در سال است که کسری تولید به صورت شمش آهن و به صورت مواد اولیه وارد کشور می‌شود. کارخانه‌ها ظرفیت تولید بسیار بالایی دارند که با بهره گیری حداکثری از آن نیازی به واردات نخواهیم داشت.


ثبت نظر

ارسال