پایان کار دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی دروپنجره تهران

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دروپنجره که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های خاورمیانه محسوب می‌شود، در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران به‌کار خود پایان داد.
  • سه شنبه 17 تیر 1399 ساعت 2:22

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دروپنجره در شش سالن نمایشگاهی و با حضور صد‌ها شرکت ساختمانی، انبوه‌سازان مسکن و شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی، اداری و تجاری، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی و ورزشی و سازمان‌های دولتی برگزار شد.

در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی دروپنجره تهران هر آنچه مرتبط با بدنه و نمای ساختمان است از انواع دروپنجره ساختمانی، صنعتی و بیمارستانی گرفته تا تجهیزات ضد سرقت و آتش‌سوزی، سیستم‌های هوشمند و سیستم‌های کنترل ساختمانی و تجهیزات سبک‌سازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها ارائه ‌شد.

یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه، حضور فعال شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها بود که در کنار آن‌ها چندین کارگاه علمی، آموزشی و تخصصی نیز برپا ‌شد.

نمایشگاه بین‌المللی صنعت دروپنجره تهران به دلیل دارا بودن استاندارد‌های بین‌المللی به عضویت اتحادیه جهانی نمایشگاه‌ها (UFI) درآمده است که این افتخاری بزرگ برای نمایشگاه‌های کشورمان محسوب می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دروپنجره با بیان اینکه شروع بکار دوباره نمایشگاه‌ها در تهران با برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های مقابله با کرونا رقم خورد، گفت: نمایشگاه بین‌المللی دروپنجره و صنایع وابسته نخستین نمایشگاه رسمی پس از آغاز به کار مجدد نمایشگاه‌ها محسوب می‌شود.

آقای فرهاد امینیان افزود: در نمایشگاه بین‌المللی دروپنجره، شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بالاترین سطح ممکن رعایت ‌شد تا نگرانی‌های مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان این نمایشگاه ازلحاظ شیوع ویروس کرونا به حداقل برسد.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه که در فضایی بیش از ۲۱۰۰۰ مترمربع برپا شد با استقبال خوبی همراه بود.

امینیان با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی دروپنجره تهران به‌عنوان نشان تجاری (برند) نمایشگاهی صنعت دروپنجره کشور مطرح و به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد این صنعت محسوب می‌شود، گفت: این رویداد تخصصی که با تمرکز ویژه بر حضور تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی برگزار شد، نمود عینی کالا‌ها و فناوری‌های ساخت داخل در سال جهش تولید بود.

رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه به رکود حاکم در حوزه صنعت ساختمان و شرایط سخت اقتصادی ناشی از اعمال تحریم‌های خارجی اشاره کرد و افزود: باوجود نوسانات نرخ ارز و به دلیل ممنوعیت ورود کالا‌های خارجی به کشور، استقبال بسیار خوبی از سوی فعالان صنعت دروپنجره کشور از نمایشگاه امسال شد به‌گونه‌ای که برپایی این نمایشگاه در شرایط فعلی در چنین سطحی، حاکی از چشم‌انداز روشن و امیدوارکننده صنعت دروپنجره کشور محسوب شده و به‌عنوان نقطه اتکا و امید فعالان و دست‌اندرکاران این صنعت به شمار می‌آید.

وی در خصوص حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ نیز گفت: در نمایشگاه امسال شاهد حضور گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان بودیم. همچنین کارگاه‌های آموزشی تخصصی مرتبط با موضوع دروپنجره با حضور اساتید و کارشناسان این صنعت نیز برپا شد.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دروپنجره از 12 تا ۱۵ تیرماه و از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پذیرای فعالان و متخصصان صنعت دروپنجره و مدعوین بود.


ثبت نظر

ارسال