ساختمان سبزی که کل آب شهر آمستردام را تصفیه می‌کند!

پنجره ایرانیان:اداره Waternet در ساحل رودخانه آمستل آمستردام، یک ساختمان دو لایه است که می‌تواند 100 درصد آب مورد نیاز پایتخت هلند را تامین می‌کند.
  • یکشنبه 23 آذر 1393 ساعت 10:14

این ساختمان توسط هرمان هرتزبرگر طراحی شده و دارای ساختمان اداری، رستوران، سالن همایش و کافی شاپ است.
Waternet تنها سازمان در هلند است که با همه چرخه‌های آب طبیعی (از آب باران گرفته تا آبهای سطحی و زیرزمینی) مرتبط بوده و آب تصفیه‌شده و تازه را برای کل شهر آمستردام فراهم می‌کند.
این ساختمان به گونه‌ای طراحی شده که دو پل در طبقه هشتم و نهم دارد و دو برج را به هم متصل می‌کند. سقف سرسبز این ساختمان که روی اتاق‌های پائینی را فرا گرفته به ارائه عایقی برای اتاق‌ها، مکانی سرسبز برای افراد و محیطی برای حشرات و گل‌ها پرداخته است.
اداره مذکور بر روی چند پایه قرار گرفته و اطراف آن را آبی احاطه کرده که برای استفاده خود ساختمان و همچنین کل شهر آمستردام بازیافت می‌شود. سازندگان تضمین کرده‌اند که علاوه بر آب تصفیه شده، سطوح آب اولیه در رودخانه‌ها و کانال‌ها ثابت باقی بماند و اینکه اقداماتی برای جلوگیری از وقوع سیل در دست انجام است.
در داخل این ساختمان اداری باز و منعطف، فضاهای اجتماعی برای بحث و گفت‌وگو در مورد بهترین آینده ممکن برای مردم و منابع آبی آمستردام فراهم شده است.


ثبت نظر

ارسال