معرفی کتاب؛ حل مسئله

نویسنده: اس. یان رابرتسون/مترجم: دکتر حسین زارع/به قلم عباس توکلی
  • چهارشنبه 1 تیر 1401 ساعت 4:24

این کتاب درباره کارهایی است که مردم در مواجهه با مسائل انجام می‌دهند. یکی از موضوعات مهم دراین‌باره این است که چه چیزهایی حل مسئله را دشوار می‌کند. مسائل ممکن است در مدلی که ما آنها را دریافت می‌کنیم حل نشدنی به نظر برسند؛ اما نویسنده در این کتاب یاد می‌دهد که اگر طور دیگری به یک مسئله نگاه کنیم، شاید آسان‌تر به نظر بیاید.

ما در طول زندگی از دوران کودکی تا بزرگسالی، با مسائل مختلفی در زندگی روبه‌رو می‌شویم؛ شروع به راه رفتن در کودکی، شروع به درآمدزایی در بزرگسالی یا حتی مسائل روزمره‌ای مانند اینکه برای شام چه بخوریم یا برای مسافرت کجا برویم. مسائل شکل‌ها، اندازه‌ها و درجات اهمیت مختلفی دارند.

بعضی از مسائل اکتشافی هستند؛ یعنی ممکن است یک صبح از خواب بیدار می‌شویم متوجه شویم که برای صبحانه چیزی نداریم یا متوجه شویم که دشمن شهر را محاصره کرده است.

بعضی از مسائل را خودمان عمدا به وجود می‌آوریم؛ یعنی ممکن است بدون هیچ دلیل خاصی خودمان بخواهیم شیوه کار یک دستگاه را بدانیم. بعضی دیگر از مسائل به‌طور آگاهانه انتخاب می‌شوند؛ مانند زمانی که قصد حل کردن پازل یا شطرنج‌بازی کردن داریم. بعضی از مسائل هم هستند که برای ما مطرح می‌شوند مانند مواجه‌شدن با یک سوال در امتحانات دانشگاه.

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال پانزدهم-شماره 172/بهمن 1400


ثبت نظر

ارسال