جهش تولید لازمه ایرانی سربلند

امیر شیری/عضو شورای سردبیری پنجره ایرانیان
  • جمعه 5 اردیبهشت 1399 ساعت 13:52

بسی خرسندیم که پس از چهارده سال همچنان در خدمت شما مخاطبان گرامی هستیم و توانستیم نخستین شماره از واپسین سال قرن چهاردهم هجری شمسی را پیشکش فعالان صنعت دروپنجره ایران پهناور کنیم. از سوی دیگر، باید در همینجا مراتب تاسف خود را به دلیل چاپ نشدن شماره اردیبهشت 1399 اعلام داریم. در تمام سنوات گذشته مجموعه پنجره‏ایرانیان بدون وقفه و در هر شرایطی موفق به انتشار ماهنامه شده بود. نیاز به توضیح نیست بحران‏های مختلفی اعم از اجتماعی و اقتصادی هر از چندگاه گریبانگیر کشور عزیزمان بوده، به‏گونه‌ای که در برخی موارد ادامه کار و فعالیت به‏ویژه در عرصه مطبوعات بسیار دشوار بوده است. پنجره‌ایرانیان تمامی این پیچ‌وخم‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته و تا کنون اجازه نداده بود که چاپ حتی یک شماره از نشریه به تعویق افتد؛ غافل از آنکه دست روزگار بازی‏های بسیار دارد و دایره اعجاب و غافلگیری هیچ نهایتی ندارد.

شاید تنها موردی که به هیچ وجه قابل پیش‏بینی یا حتی حدس و گمان نبود، قرنطینه‏ای در سطح ملی بود. به ذهن چه کسی خطور می‏کرد که روزی برای موثر بودن و خدمت کردن باید در خانه نشست و دست از هرگونه کار و فعالیت برداشت؟ به هرروی حقه‏های فلک تمامی ندارد، آنچه مهم است عزمی جزم برای تداوم کار و استمرار حرکت است. باید پیش رفت و برای فتح قله‏ها از هیچ گزندی نهراسید.

روشن است که حوزه تولید نیز شرایط بسیار دشواری را پیش رو دارد. مشخصا شیوع ویروس کذایی تنها یکی از مشکلات موجود است و موانع اقتصادی و سیاسی بسیاری در مسیر رشد و پیشرفت حوزه تولید کشورمان وجود دارند که باید با همان عزم جزم به مقابله با آنها رفت چراکه حقیقتا راهی جز پیشرفت وجود ندارد و اهل فن آگاهند که مقوله‏ای به نام رکود و ایستایی معنایی ندارد، هر مجموعه و جامعه‏ای یا در حال رشد و پویایی است یا در حال پسرفت قهقهرایی است.

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال سیزدهم-شماره 152-151/اردیبهشت و خرداد 99


ثبت نظر

ارسال