شرکت آلمانی در همدان نیروگاه خورشیدی می‌سازد

پنجره ایرانیان: در راستای اهداف شهر سبز پایدار شرکت آلمانی در همدان نیروگاه خورشیدی۷ مگاواتی می‏‌سازد.
  • سه شنبه 16 آذر 1395 ساعت 10:17

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مصطفی رسولی در نشستی با سرمایه‏‌گذار راه‌‏اندازی نیروگاه خورشیدی در همدان بابیان اینکه همدان از ظرفیت‌‏های عظیمی برای توسعه و پیشرفت برخوردار است، گفت: در راستای اهداف شهر سبز پایدار نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی با کمک شرکت آلمانی در همدان ساخته خواهد شد.

وی بابیان اینکه همدان از ظرفیت خوب اقلیمی برای استفاده از انرژی‌‏های نو برخوردار است، گفت: برای احداث نیروگاه خورشیدی در همدان با شرکت‌‏های مختلفی رایزنی صورت گرفت اما درنهایت با شرکت آلمانی تفاهم‌‏نامه‏‌ای امضا خواهد شد.

رسولی برساخت هر چه بیشتر نیروگاه‏‌های خورشیدی در همدان تاکید و بابیان اینکه باید در مطالعات شهری نیز اجرای پنل‏‌های خورشیدی و استفاده از انرژی‌‏های پاک مدنظر باشد، گفت: استفاده از سوخت‏‌های فسیلی بهره آسیب‏‌های بسیاری به همراه دارد. شهردار همدان همچنین به برخورداری تمام اراضی شهر همدان از پلاک ثبتی اشاره کرد و گفت: مشکلی در این زمینه وجود ندارد و شرکت آلمانی به‌راحتی می‏‌تواند نسبت به سرمایه‏‌گذاری و ساخت نیروگاه در شهر اقدام کند.

مسئول دبیرخانه شهر سبز پایدار نیز گفت: با همکاری‏‌های صورت گرفته بین شرکت آلمانی و شهرداری همدان شاهد پیشرفت هرچه بیشتر شهر و استفاده از انرژی‏‌های نو خواهیم بود. حسن محمدی اظهار داشت: باید تا پایان سال مجوزهای احداث این نیروگاه دریافت شود تا هرچه سریع‏‌تر کار ساخت نیروگاه خورشیدی به مرحله اجرا درآید.


ثبت نظر

ارسال