معماری اداره گردشگری برای دریاچه‏‌ای در تایوان

پنجره ایرانیان: معماری ساختمان اداره گردشگری دریکی از شهرهای کشور تایوان و در ساحل دریای سان مون،به‌‏صورت کاملا سازگار با محیط‌زیست اطراف طراحی و انجام‌شده است.
  • سه شنبه 16 آذر 1395 ساعت 10:15

 طراحی و معماری این ساختمان توسط شرکتی انجام شد که برنده مسابقه‌‏ای است که در سال 2003 برای این مرکز تدارک دیده‌شده بود. دریاچه سان‏مون یکی از مناطق توریستی کشور تایوان است. سکوت این دریاچه آن را به فضایی آرام و منحصربه‌فرد در شرق آسیا تبدیل کرده است.

ساختمان از دو بال تشکیل‌شده است: بخش بازدیدکنندگان و بخش اداری (مرکز توریست‏‌ها در این مکان واقع است). هدف اولیه برقراری ارتباطی بین محیط‌زیست اطراف و نو معماری انجام‌شده بود. درگذشته معماری بیشتر بر طبق توپوگرافی و شکل زمین انجام می‌شد. برخلاف معماری گذشتگان، در این ساختمان مانند معماری قرن بیستم بیشتر به کارایی و عملکرد توجه شده است بدین منظور برای قرارگیری ساختمان سطح مواج زمین تراشیده شده است و توپوگرافی خود را با معماری تطابق داده نه معماری با توپوگرافی و شکل زمین.

این پروژه نگرش معمول در مورد رابطه بین معماری و محیط اطراف را اصلاح می‏‌کند به این صورت که معمار به‌جای دفع خاک تولیدشده در اثر کندن پی، آن را به حجم اضافه کرده است. بدین ترتیب حجمی ایجادشده که نیمی از آن معماری است و نیمی دیگر زمین.


ثبت نظر

ارسال