احداث نیروگاه خورشیدی در رفسنجان

پنجره ایرانیان: تفاهمنامه احداث نیروگاه خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان توسط سرمایه ‏گذار اتریشی امضا شد.
  • دوشنبه 3 آبان 1395 ساعت 19:10

به گزارش ایسنا، فرماندار رفسنجان بعدازظهر روزگذشته در مراسم انعقاد این قرارداد اظهار کرد: برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و تحقق شعار سال که اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، اقدامات خوبی در رفسنجان صورت گرفته است.

حمید ملانوری افزود: با توجه به منابع و زیرساخت‌هایی که در شهرستان رفسنجان داریم امیدواریم بتوانیم انگیزه را در بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ایجاد کنیم تا شاهد رونق اشتغال و خارج شدن منطقه از تک محصولی باشیم.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: این تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذار اتریشی برای احداث یک واحد نیروگاه خورشیدی 1.2 مگاواتی با اعتبار 55 میلیارد ریال بود که تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

ملانوری گفت: پس از آن نیز با همکاری همین سرمایه‌گذار و  مشارکت سرمایه‌گذار داخلی فازهای بعدی این نیروگاه را تا 10 مگاوات در منطقه داریم تا از این منبع عظیم خداوندی و انرژی خورشیدی استفاده شود.

گرهارد ربن اشتاینر مدیر عامل شرکت اتریشی با ابراز خرسندی از حضور در رفسنجان و امضای این تفاهم‌نامه، افزود: احداث این نیروگاه از هفته‌های آینده آغاز می‎شود و در فاز بعدی نیروگاه 10 مگاواتی را احداث می‎کنیم.

وی دلیل انتخاب استان کرمان و رفسنجان برای احداث این نیروگاه، را وجود سطح تابش بالای آفتاب، ارتفاع از سطح دریا و شریک تجاری ایرانی که از دانش بالایی برخوردار است، اعلام کرد.


ثبت نظر

ارسال