اولین روستای مجهز به پنل‌های خورشیدی در مصر

پنجره ایرانیان: اولین روستا مجهز به فناوری خورشیدی در مصر ساخته شد. این روستا در واحات البحریه با سقف‌های مجهز به پنل‌های خورشیدی برای 350 سکنه طراحی شده است.
  • شنبه 1 آبان 1395 ساعت 12:52

به گزارش ایسنا، این روستا توسط شرکت KarmBuild تنها شرکت مصری که در ساختمان‌سازی از فناوری خورشیدی استفاده می‌کند طراحی شده است. در این طراحی از مواد محلی، طبیعی و دوستدار محیط‌ زیست استفاده شده است.

مدیر این شرکت اظهار کرد: پنل‌های خورشیدی جذابیتی نداشته و در ترکیبات معماری کاربرد چندانی ندارند، اما روش ابتکاری مورد استفاده در این روستا متفاوت است. طراحی خاص آن موجب جذب نور خورشید با روشی یکپارچه و خاص شده است. پنل‌های خورشیدی فتوولتائیک نیز موجب زیبایی پشت‌بام و دیوارهای این روستا در صحرا شده و همچنین دمای منازل روستایی را کنترل می‌کنند.

وی در ادامه افزود: این روش ایده‌ای جدید در معماری محسوب می‌شود، به‌طوری‌که از مسافت دور ساختمان مرتفع دیده نشده و پانل‌های خورشیدی منعکس‌کننده نور خورشید نیز مشاهده نمی‌شوند.

این روش نه تنها دوستدار محیط‌زیست بوده بلکه فناوری ساخت‌وساز پایدار همچون روش‌های کاهش مصرف انرژی و استفاده از مواد محلی و طبیعی به میزان 90 درصد در آن مشاهده می‌شود.

در این ساختمان‌ها از سنگ ماسه استفاده شده است که در واقع منبعی طبیعی و باارزش بوده و ساختاری ماندنی و پایدار ایجاد می‌کنند. این روش و مواد مصرفی طبیعی موجب کاهش هزینه‌های ساخت و همچنین نمایی زیبا و هماهنگ با محیط صحرا شده است.

وی اظهار کرد: در این روش تلاش شده است از سبک‌های سنتی و مدرن استفاده شود تا با محیط زیست خاص آن هماهنگ شده و مکانی راحت، پایدار و خودکفا در اختیار ساکنان قرار گیرد.


ثبت نظر

ارسال