یک کارشناس:

معاملات مسکن در شش‌ماهه دوم افزایش می‌یابد

پنجره ایرانیان: یک کارشناس مسکن با بیان اینکه معاملات مسکن در شش‌ماهه دوم سال جاری به روند افزایشی خود ادامه خواهد داد گفت: امسال به‌عنوان آخرین سال فعالیت دولت شاهد رونق بخش مسکن و پروژه‌های عمرانی خواهیم بود.
  • سه شنبه 6 مهر 1395 ساعت 14:27

به گزارش ایسنا، کیوان شادمان اظهار کرد: به نظر می‌رسد دولت با اقداماتی که انجام داده همچون افزایش هشت برابری تسهیلات مسکن نسبت به دوره‌های قبل، درصدد آن است تا بخش مسکن و پروژه‌های عمرانی را از حالت رکود خارج کند. اگر این اتفاق بیفتد که به اعتقاد من رخ خواهد داد ظرفیت اشتغال 30 درصدی این بخش‌ها به افزایش اعتماد مردم نسبت به دولت خواهد انجامید.

وی افزود: دولت یازدهم در بحث کنترل تورم موفق عمل کرد. دولت مجبور بود با توجه به شرایط رکود اقتصاد، جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و رونق اقتصادی را به‌صورت متعادل پیش ببرد که این مسئله زمان‌بر بود. اما احتمالا دولت روحانی تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری سعی می‌کند تا به بخش مسکن تحرک بدهد.

این کارشناس مسکن با بیان اینکه کاهش سود بانکی از حدود 22 درصد به 15 درصد با ورود تدریجی سرمایه‌ها به بخش مسکن همراه بود گفت: افزایش میانگین 20 درصدی معاملات مسکن تهران از ابتدای سال جاری تاکنون نشان می‌دهد که سود بانکی به‌عنوان بخشی بی‌رقیب در حال کمرنگ شدن است و مردم کم‌کم در حال خارج کردن پول‌های خود از بانک هستند و در بخش خریدوفروش مسکن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

شادمان تصریح کرد: البته آمارها نشان می‌دهد هنوز ساخت‌وساز رونق نگرفته است؛ چراکه مسکن فعلا از سوددهی لازم برخوردار نیست. اما با افزایش معاملات پیش‌بینی می‌شود که سازندگان برای سرمایه‌گذاری در ساخت‌وساز ترغیب شوند.

وی در خصوص پیش‌بینی از بازار مسکن در شش‌ماهه دوم سال 1395 گفت: به اعتقاد من روند افزایش معاملات در شش‌ماهه دوم نیز ادامه می‌یابد تا به انتخابات ریاست جمهوری برسیم. اما دولت باید در شش‌ماهه دوم سال جاری ریسک بیشتری نشان دهد و در این مدت دولت تلاش کند تا از طریق بخش مسکن آرای 30 درصدی را به‌سوی خود جلب کند.


ثبت نظر

ارسال