معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خبر داد:

صرف ۵۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی واحدهای روستایی

پنجره ایرانیان: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از صرف نزدیک به ۵۰۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح نوسازی و بازسازی واحدهای روستایی کشور خبر داد.
  • سه شنبه 2 شهریور 1395 ساعت 12:4

به گزارش مهر، عزیزالله مهدیان در حاشیه نشست با مدیران اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در کشور پنج میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن روستایی داریم که در آغاز طرح نوسازی و بازسازی واحدهای روستایی در برنامه چهارم توسعه بیش از ۸۵ درصد آنها فرسوده بود و از آن زمان سالانه ۲۰۰ هزار واحد از این مساکن فرسوده بازسازی شده‏اند.

وی با بیان اینکه اعتبارات هزینه شده برای این طرح توسط بنیاد مسکن با پرداخت وام کم بهره و کمک و آورده های مردم تامین شده است، افزود: تا کنون ۱۴۰ هزار میلیارد ریال توسط بنیاد در این خصوص تامین و تخصیص اعتبار شده و آورده مردمی نیز بیش از آن و حتی دو برابر تسهیلات اعطایی از طریق بنیاد بوده که می توان گفت مجموع آنها رقمی نزدیک به ۵۰۰ هزار میلیارد ریال است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در خصوص تسهیلات اعطایی در این طرح نیز گفت: زمان آغاز طرح در سال ۸۴، ۵۰ میلیون ریال وام چهار درصدی به متقاضیان داده می شد که این رقم سال قبل ۱۵۰ میلیون ریال با بهره پنج درصد بود و برای سال جاری نیز ۱۷۰ و ۲۰۰ میلیون ریال وام با کارمزد پنج درصد و امکان سفته زنجیره ای به روستائیان متقاضی بازسازی اعطا می شود.

وی ادامه داد: در قالب طرح بازسازی و نوسازی مسکن روستایی تا کنون برای دو میلیون ۱۰۰ واحد تامین اعتبار شده که از این تعداد قرارداد یک میلیون و ۷۶۰ هزار واحد عقد شده و یک میلیون و ۵۵۰ واحد نیز مورد بهره برداری قرار گرفته و علاوه بر آن در بحث واحدهای سانحه دیده نیز ۳۵۰ هزار مسکن روستایی نوسازی شده است.

مهدیان مجموع واحدهای روستایی نوسازی و بازسازی شده در کشور را یک میلیون و ۹۵۰ هزار مورد عنوان و تصریح کرد: این تعداد معادل ۳۹ درصد واحدهای روستایی بازسازی که در این میان آذربایجان شرقی با توجه به استقبال خوب روستائیان و اقدامات قابل توجه اداره کل بنیاد مسکن استان، رتبه نخست استفاده از تسهیلات نوسازی را با رقم بازسازی ۵۲ درصد مسکن روستایی در اختیار دارد.


ثبت نظر

ارسال