در گفتگوی اختصاصی با مدیر عامل وین ست مطرح شد:

کیفیت و صداقت؛ عامل موفقیت وین ست

گروه خبری نشریه پنجره ایرانیان که در بهار امسال برای پوشش خبری پنجمین دوره از نمایشگاه صنعت ساختمان گیلان در شهر رشت به سر می‏ برد، فرصتی به دست آورد تا از غرفه شرکت دایا صنعت ارجمند، با نام تجاری وین ست، بازدیدی داشته باشد و با مدیرعامل توانای این شرکت گفتگویی انجام دهد.
  • شنبه 13 شهریور 1395 ساعت 22:53

وین ست که یکی از نمایندگان ویستابست در خطه گیلان به شمار می ‏آید، با پافشاری بر صداقت و کیفیت توانسته است نامی نیک از خود بر جای بگذارد. در گفتگوی خود با آقای محمد یوسفی، مدیرعامل وین ست، از ایشان درباره پیشینه شرکت و فعالیت ‏های متنوع آن پرسیدیم. در ادامه با هم این گفتگو را می‎خوانیم:

برای مشاهده پی دی اف کلیک کنید.

درباره پیشینه و وضعیت فعلی وین ست توضیح دهید؟

فعالیت ما در زمینه تولید در و پنجره به سال‎ها قبل برمی‎گردد. ما ابتدا با اجاره یک سوله‎ در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع کار خود را آغاز کردیم. همچنین از حدود چهار سال پیش نمایندگی رسمی ویستابست را اخذ کرده ‏ایم. محصولات ما با برند وین ست به مشتریان عرضه می‏ گردد.

شرکت در ابتدا با پنج پرسنل فعالیت‏ های خود را شروع کرد و در حال حاضر 25 نیروی فعال دارد. هم‎اکنون با توجه به گسترش فعالیت‎های شرکت، در حال ساخت سوله‎ای به مساحت 1000 متر به همراه ساختمان اداری به مساحت 500 متر مربع هستیم.

یکی از نقاط قوت شرکت دایا صنعت ارجمند، تیم فروش آن می‏ باشد که از افرادی با تجربه و آموزش دیده تشکیل شده‏ است. به همین ترتیب بخش فنی شرکت نیز متشکل از کارشناسانی خبره است. با توجه به وسواسی که مدیران و همچنین پرسنل شرکت به خرج می ‏دهند، به شهادت مدیران فنی ویستابست، وین ست به لحاظ کیفیت محصولات تولیدی خود دوسال پی در پی جزو بهترین تولیدکنندگان در  و پنجره در بین نمایندگان ویستابست بوده است.

 در بحث آموزش چه فعالیت‎هایی داشته اید؟

شرکت در زمینه آموزش پرسنل خود از حساسیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین ما برای کارکنان خود به ‏صورت مداوم برنامه ‏های آموزشی ترتیب می ‏دهیم و تلاش می‏ کنیم آنها را کاملا به‏روز و آشنا به جدیدترین شیوه‏ های تولید نگه داریم.

فعالیت‏ های ما طبق دستور العمل ‏های شرکت ویستا بست انجام می‏ شود. همچنین ویستابست بر کلیه پروژه ‏های در دست اجرای ما نظارت دقیق دارد. لازم به ذکر است که همۀ پروژه ‏های ما از بیمه‎نامه ویستابست برخوردار هستند. همان‎طور که می‏ دانید، بازرسان ویستابست در محل پروژه‏ ها حاضر می ‏شوند و در صورت مشاهده کوچکترین خطایی، بیمه‏ نامه برای آن پروژه صادر نمی ‏شود. با این حال تاکنون وین ست پروژه‏ ای نداشته است که ویستابست بیمه ‏نامه‏ ای برای آن صادر نکند و این امر نشان دهنده رضایت کامل ویستابست از کیفیت تولید و همچنین نصب وین ست است.

 آیا فعالیت وین ست فقط به بازار استان گیلان منحصر می‎شود؟

خیر، وین ست در همه جای ایران حتی تهران نیز فعالیت می‎کند.

 در مورد خدمات پس از فروش وین ست توضیح دهید.

مطلب مهمی که بعضی از شرکت‎ها به آن چندان توجهی نمی‎کنند، خدمات پس از فروش است. زیرا خدمات پس از فروش مهمترین عامل جلب رضایت مشتریان می ‏باشد. همچنین اهمیت دادن به این عامل، به ارتقای کیفیت محصولات نیز کمک می ‏کند. البته همانطور که می‏ دانید شرکت ویستابست همواره به صورت سرزده و بدون اطلاع قبلی از شرکت ‏های تحت پوشش خود بازدید به عمل می ‏آورد. این سیاست ویستابست سبب شده است که کلیه نمایندگان این شرکت به کیفیت بها بدهند. با توجه به این که مدیریت وین ست، بیش از هر مسئله دیگری به کیفیت تولیدات خود اهمیت می ‏دهد، از همه این موارد که باعث ارتقای کیفیت تولید می ‏شود استقبال می ‏کند.

 آیا وین ست برای افزایش آگاهی ‏های مصرف‏ کنندگان نهایی اقدامی صورت داده است؟

بله. شرکت ما در حال آماده‎سازی یک بسته اطلاعاتی است که در اختیار مصرف ‏کنندگان قرار خواهد گرفت. این بسته در بالا بردن اطلاعات این عزیزان در خصوص نکات فنی پنجره ‏ها کمک شایانی خواهد کرد. همچنین با استفاده از این اطلاعات مصرف ‏کنندگان با دید بازتری اقدام به سفارش محصول می ‏کنند و از ویژگی‏ های یک پنجره مرغوب و باکیفیت مطلع می ‏گردند.

ما با این کار قصد داریم با بالا بردن آگاهی‏ های عمومی از اعتبار صنعت یو.پی.وی.سی در منطقه خود دفاع کنیم. چون به عقیده ما، در فضایی که اکثر مصرف کنندگان ناآگاه باشند، افراد سودجو می ‏توانند با سوءاستفاده از این وضعیت با عرضه محصولات بی ‏کیفیت به بازار، این صنعت را بی ‏اعتبار سازند.

 به نظر شما یک پروفیل با کیفیت از چه خصوصیاتی برخوردار است؟

مهمترین عامل، مواد اولیه ‏ای است که در تولید پروفیل استفاده می ‏شود. مسلما مواد اولیه با کیفیت توان تولید محصولی مرغوب را دارند. همچنین باید به این نکته نیز توجه داشت که برخی پروفیل‏ سازان برای کاهش قیمت محصولات خود از وزن آن می‏ کاهند که این امر به کیفیت و دوام این تولیدات محصول لطمه می‏ زند. من با توجه به اینکه سال‏ هاست با پروفیل ویستابست کار می ‏کنم، با جرات می ‏توانم بگویم این پروفیل از تمام استانداردهای یک پروفیل مرغوب برخوردار است.

 آیا پنجره‏ های یو.پی.وی.سی که در اقلیم ‏های آب و هوایی مختلف مورد استفاده قرار می ‏گیرند، تفاوتی با هم دارند یا نه؟

 بله. شرایط آب و هوایی مختلف پروفیل‏ های مختص خود را می ‏طلبند. در این سال‏ ها شاهد مشکلاتی مانند زرد شدن و غیره در برخی پنجره ‏ها بودیم که یکی از دلایل آن به نامناسب بودن پروفیل مورد استفاده برای آب و هوای خاص آن منطقه باز می ‏گردد.

 آیا نوع ماشین‏ آلات مونتاژ در و پنجره بر کیفیت محصولات تولیدی تاثیری دارد؟

بله. ماشین آلات نقش بسزایی در بهبود کیفیت تولید در و پنجره و هم در افزایش تولید دارد. یکی از ضعف‎های عمده این صنعت، این است که یک سری دستگاه ارزان اما بی ‏کیفیت وارد صنعت شده که بیشترین ضربه را به کیفیت محصولات تولیدی وارد کرده است.

 به نظر شما چرا برخی محصولات بی ‏کیفیت تولید می ‏کنند؟

متاسفانه برخی افراد فقط به دنبال سود خود هستند و به مسئله دیگری فکر نمی ‏کنند. نکته دوم آنکه، به دلیل رقابت ناسالم و مخربی که میان شرکت‏ ها برای ارزان فروشی در گرفته است، برخی تولیدکنندگان برای بقا در چنین رقابتی از کیفیت تولیدات خود می‏ کاهند تا قیمت ‏ها را کاهش دهند.

برای مثال برخی پروفیل سازان از وزن پروفیل تولیدی خود می ‏کاهند تا محصول ارزان‏تری را عرضه کنند. یا برخی مونتاژکاران از گالوانیزه استفاده نمی ‏کنند یا گالوانیزه ضعیف را مورد استفاده قرار می ‏دهند، که روشن است چنین پنجره‏ هایی هرگز عمر مفیدی نخواهند داشت.

حتی برخی از تولیدکنندگان از تعداد پیچ‏ های مورد استفاده خود می‏ کاهند. طبق استانداردها  فاصله میان پیچ ‏های گالوانیزه باید حداکثر 40 سانتی‏متر باشد، اما در برخی موارد مشاهده شده است که پنجره ‏ای به طول سه متر ساخته شده و فقط سه پیچ در ابتدا و انتها و وسط آن به کار برده شده است. مسلما نباید انتظار داشت چنین پنجره ‏هایی حتی از استحکام حداقلی برخوردار باشند.

اما خط مشی وین ست کاملا متفاوت است، و همانطور که اشاره کردم، بیش از هر چیز دیگر کیفیت برای ما اهمیت دارد. بارها پیش آمده است که ما پروژه ‏های بزرگی را به خاطر آنکه تقاضای قیمت پایین داشتند رد کردیم و حاضر نشدیم سر سوزنی از استانداردها تخطی کنیم. ملاک وین ست همواره کیفیت بوده و هست.

 به نظر شما برای تغییر چنین فضایی چه راهکارهایی وجود دارد؟

اگر راهی برای حل این معضلات وجود داشته باشد، حتما از طریق ارگان‏ ها و سازمان‏ های مسئول قابل انجام است. اما به‏ طور کلی من فکر می ‏کنم اگر این روند ادامه یابد هیچ آینده‏ روشنی در انتظار صنعت یو.پی.وی.سی نخواهد بود. در حال حاضر نیز برخی از مصرف‏کنندگان از خرید پنجره یو.پی.وی.سی منصرف شده و به دنبال پنجره‏ های دیگر رفته‏ اند.

 فکر می‏ کنید تشکلات صنفی مختلف چه نقشی در بهبود این اوضاع می‏ توانند ایفا کنند؟

حتما وجود چنین تشکل ‏هایی می‏ تواند مثمر ثمر واقع شود، اما به شرطی که از قدرت اجرایی و ابزار‏های بازدارنده برخوردار باشند. در واقع تولیدکنندگان باید ملزم به رعایت استانداردها و قوانین مربوطه باشند و مرتبا تحت نظارت قرار بگیرند. اما اگر تشکلی چنین اختیاراتی نداشته باشد، مسلما نمی ‏تواند چندان مفید واقع شود.

 آیا رواج پنجره تیپ می ‏تواند در حل مشکلات موجود موثر باشد؟

بله، حتما تاثیرگذار است، اما متاسفانه بستر لازم برای این امر در کشورمان وجود ندارد. برای رواج پنجره ‏های تیپ باید استانداردهای مشخصی تدوین شود و میان سازمان ‏های مختلف همکاری نزدیکی شکل بگیرد، که به نظر نمی ‏رسد چنین فضایی در کشور وجود داشته باشد.

 


نظرات

iuyuhkjhgjkhk

bnmbn

یبسیبسیبیسب 7 سال و 2 ماه و 11 روز پیش / پاسخ

sdfsfsd

ثبت نظر

ارسال